Hej på er!
Har funderat på om jag skulle ta och lägga upp konto här länge men nu blev det av.
Som sagt är jag en Fordidiot av rang och framförallt Escort mk2 och den lilla Kentmotorn.
Stötstång ska det vara helt enkelt och förgasare förstås...
Har en mk2 -75 som har ganska kul chassi men bara en std 1300 i just nu.
En mk2 Kombi -76 som är låg med breda 13" fälgar, låga däck och lite av en rat look.
Den har en riktigt skön framvagn och en fin std 1600 i just nu, delar till ny motor ligger i garaget.
Sen har jag en mk2 till som nu är ett urkapat skal som jag ska bygga ett rörchassi till och bara bulta på skalet på.
denna ska få en 1700 kentmotor med mycket godis i och målet är en 11:a på strippen med denna bil, till att börja med.
Ja sen ligger här ju motorer, växellådor och bakaxlar i drivor...
det var lite om mig
Johan Fordtoken Lilljebjörn
- RiotRacing
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis aug 27, 2013 9:36 am
- Ort: Kristinehamn
Johan Fordtoken Lilljebjörn
Kent stötstångsfyra är det enda som behövs!!!
- RiotRacing
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis aug 27, 2013 9:36 am
- Ort: Kristinehamn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Johan Fordtoken Lilljebjörn
Hej det blir kul att följa.
jag har varit inblandad lite i min kusins gammla -64 cortina bygge men det är väll en lite annan topp på dem? vist är det förbränings rum i kolven på din motor?
mvh jens
jag har varit inblandad lite i min kusins gammla -64 cortina bygge men det är väll en lite annan topp på dem? vist är det förbränings rum i kolven på din motor?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- RiotRacing
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis aug 27, 2013 9:36 am
- Ort: Kristinehamn
Re: Johan Fordtoken Lilljebjörn
Ja det stämmer. Insug och avgas på varsin sida och att förbränningsrummet i kolven är den stora skilnaden.
Jag har även en gammal racetopp där man har fräst ur så förbränningsrummet är i toppen.
Denna används med plana kolvar.
Nästa projekt är att bygga nytt chassi.
Ska bli kul att fundera lite och försöka få till det så lätt som möjligt.
Jag har även en gammal racetopp där man har fräst ur så förbränningsrummet är i toppen.
Denna används med plana kolvar.
Nästa projekt är att bygga nytt chassi.
Ska bli kul att fundera lite och försöka få till det så lätt som möjligt.
Kent stötstångsfyra är det enda som behövs!!!