Hej!
Tänkte höra om någon vänlig själ kan hjälpa mig att identifiera kamaxeln?
Motorn är en Cheva 350 Gen 1
243136 är tryck i bakkant på kam
Står även lite på själva kamen:
CWC
USA 1
k34
D10
C10
23
K4
Tack på förhand!
/Niklas
Identifiera kamaxel
Re: Identifiera kamaxel
Har en liten fundering till,
funderar på att byta kamaxel, då jag ej vet vad jag har sitter i.
kanske någon kan ge bra förslag på kamval?
Motorn är om jag skrev ovan Cheva 350 gen 1
*Holley 600
*Edelbrock performer insug
*Standard turbin med PG. växellåda
Vill inte ha någon race-kam, utan bara lite värre än orginal.
Ska fungera på cruising och bra tomgång, något ojämn tomgång är ok.
Kom med förslag!
Mvh Niklas
funderar på att byta kamaxel, då jag ej vet vad jag har sitter i.
kanske någon kan ge bra förslag på kamval?
Motorn är om jag skrev ovan Cheva 350 gen 1
*Holley 600
*Edelbrock performer insug
*Standard turbin med PG. växellåda
Vill inte ha någon race-kam, utan bara lite värre än orginal.
Ska fungera på cruising och bra tomgång, något ojämn tomgång är ok.
Kom med förslag!
Mvh Niklas
Re: Identifiera kamaxel
nånstans kring 210-214 i duration och inte för litet LSA LSA nånstans 210-214
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Re: Identifiera kamaxel
Antar att du menar 210-214 duration vid .050" lyft?
LSA (Lobe Separation?)Är inte 210-214 mycket i lsa väde ? menade du 110-114?
LSA (Lobe Separation?)Är inte 210-214 mycket i lsa väde ? menade du 110-114?