Förbränningsrum på 8v rödblock
Postat: ons jun 05, 2019 12:09 am
Klurar på nästa maskin och hoppas den får lite livslängd och skaplig effektivitet. Tänker göra det korkade att köra runt 11 12 i kompa och göra gropen i kolven lite konisk samt göra squish klumparna lite koniska. Jag jagar formen av ett pentrof f rum kan man säga. Ska sitta en gt3076 eller en hx40 och hoppas den inte spikar innan jag kommer upp i tryck som turbon är effektiv och helst 500 i maskin. Ska såklart göra så omfattande tester jag kommer på i bänken för att testa konceptet. Funkar det inte så börnar jah sönder den. Har massiva däck å sätta på så det ska nog bli en fin rökshow i så fall hehe
Kina h stakar, grovhonat, ingen toppackning, 2bar å sprit! Orginal 940 turbo grenrör kanske en sådan där peugot flärp i turbinhuset om jag får till de.
Körde en kompis b23 med manlig kompa å den spikade ljudligt när man gav den för mye gnista på e85! Så det finns gränser vad man kan göra på spriten. Den hade en bonnabygd b23 med elleman kam å gav, äh kommer inte ihåg jag lägger upp kurvan istället
Har inga direkta frågor utan vill ha lite feedback på mina idéer bara. Tänker sätta spjället före turbon, har redan skaffat ett fläskigt 102mm spjäll. Sedan blir det troligen ett insug med 50×1.5 eller vad nu biltemas 2tums rör är å pressade trattar in i det största plenumet jag kan få till. Å kronan på det hela en Luntec 700whp kam för 37mm tryckare ( eller vad han nu plockade i sitt experiment) Körde en sådan kam när jag hälsade på Ogge å så jäkla rart den svarade på laddtryck 3bar å 650 på naven som han senare justerade till 700navisar vid lägre tryck, 2.8bar? Du får gärna flika in vad du gjorde med maskin där Ogge! Den ska ner i din 940 iaf
Kina h stakar, grovhonat, ingen toppackning, 2bar å sprit! Orginal 940 turbo grenrör kanske en sådan där peugot flärp i turbinhuset om jag får till de.
Körde en kompis b23 med manlig kompa å den spikade ljudligt när man gav den för mye gnista på e85! Så det finns gränser vad man kan göra på spriten. Den hade en bonnabygd b23 med elleman kam å gav, äh kommer inte ihåg jag lägger upp kurvan istället
Har inga direkta frågor utan vill ha lite feedback på mina idéer bara. Tänker sätta spjället före turbon, har redan skaffat ett fläskigt 102mm spjäll. Sedan blir det troligen ett insug med 50×1.5 eller vad nu biltemas 2tums rör är å pressade trattar in i det största plenumet jag kan få till. Å kronan på det hela en Luntec 700whp kam för 37mm tryckare ( eller vad han nu plockade i sitt experiment) Körde en sådan kam när jag hälsade på Ogge å så jäkla rart den svarade på laddtryck 3bar å 650 på naven som han senare justerade till 700navisar vid lägre tryck, 2.8bar? Du får gärna flika in vad du gjorde med maskin där Ogge! Den ska ner i din 940 iaf