ingen här som kör v8?
ingen här som kör v8?
ingen här som kör v8?
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
- Inlägg: 127
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
- Ort: Tavelsjö
350 cui
Jag kör också V8.... har en Camaro.... Det är den som syns på den lilla bilden till vänster
Senast redigerad av Fredrik Andersson den ons okt 15, 2003 4:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947
Och en Volvo PV 1947
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
- Inlägg: 127
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
- Ort: Tavelsjö
Trimmad och trimmad.
Nja snart.. för tillfället är det ju fasen vinter och camaron är ställd åt sidan.
Den är dock rätt så orginal än så länge.. kompressor ska monteras i vinter så då ska det väll bli lite fart på den.
Den är dock rätt så orginal än så länge.. kompressor ska monteras i vinter så då ska det väll bli lite fart på den.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947
Och en Volvo PV 1947
vad ser man? en camaro?
finns en camaro här i stan, den är faktiskt rätt fet, det är tunnekrade fälgar.. väldigt speciella.. dom breddar rakt utåt kan man säga.. svårt att förklara.. fram är edt likadana fast mer raka... brukar cykla förbi den på väg till bussen, killen kör me den till jobbet kul
fin smiley förresten, den snor man om man får behöver en avatar..?
finns en camaro här i stan, den är faktiskt rätt fet, det är tunnekrade fälgar.. väldigt speciella.. dom breddar rakt utåt kan man säga.. svårt att förklara.. fram är edt likadana fast mer raka... brukar cykla förbi den på väg till bussen, killen kör me den till jobbet kul
fin smiley förresten, den snor man om man får behöver en avatar..?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 76
- Blev medlem: tor dec 04, 2003 1:50 am
- Ort: Umeå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Jag har ingen v8 ,men jag är intreserad och har läst mycket amrekanska v8böcker så det skulle va kul med lite V8 snack också. Varför kör så få V8 raggare med turbo?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Det är kanske för att det inte behövs, effekten vid normal trimning brukar räcka länge.Jens Gustavsson skrev:Jag har ingen v8 ,men jag är intreserad och har läst mycket amrekanska v8böcker så det skulle va kul med lite V8 snack också. Varför kör så få V8 raggare med turbo?
En NASCAR motor på max 358 kubiktum levererar ju sisådär en 700-750 häst med EN förgasare och bensin (108 oktan).
Nu är ju NASCAR motorerna begränsade en hel del i reglementet (förgasare, insug, kam mm) så det går nog att få ut mer effekt om man vill.
En Pro Stock motor i dragracing på max 500 kubiktum ligger nånstans runt 1200-1300 häst men då med två förgasare, fortfarande på bensin.
Reglementet i dragracing är betydligt mindre begränsande men elektroniskt eller mekanisk insprutning tillåts inte i Pro Stock och en del andra klasser.
Men det finns folk som provar att leka med turbo också och tar ut en hel del effekt, se bara på filmen med Buick Grand National dubbelturbon i filmavdelningen här på forumet, han burnar bort en del i slutet så effekten skulle nog vara högre än dom 1076,7 hästar dom fick fram på bakhjulen.
Annars verkar "raggarna" föredra mekanisk överladdning framför turbo, vet inte vad det beror på men det kanske ser fränare ut, för att inte tala om ljudet.
FORCE
GASOLINE is for washing parts - ALCOHOL is for drinking - NITRO is for racing!
Två cylindrar för mycket!!!
Tänkte bara flika in att Buick Grand National har en 3,8L V6'a inte en V8'a...
Intressant kan vara att "högprestanda" motorn, när modellen introducerades 1978, klämde ur hela 165hk ur dom 3,8 litrarna med hjälp av turbon! Det blev iofs bättre och bättre med åren ända fram till modellens nedläggning. 1982 års modell ska vi nog helst glömma, men 1987 års GNX pumpade ut 276hk, inte heller den har en särskilt imponerande liter effekt men motorn är ju stor!
Att V8'a folket oftast väljer mekaninskt driven överladdning istället för turbo Tror jag beror mer på konservatism än något annat.
Mvh Peter
Intressant kan vara att "högprestanda" motorn, när modellen introducerades 1978, klämde ur hela 165hk ur dom 3,8 litrarna med hjälp av turbon! Det blev iofs bättre och bättre med åren ända fram till modellens nedläggning. 1982 års modell ska vi nog helst glömma, men 1987 års GNX pumpade ut 276hk, inte heller den har en särskilt imponerande liter effekt men motorn är ju stor!
Att V8'a folket oftast väljer mekaninskt driven överladdning istället för turbo Tror jag beror mer på konservatism än något annat.
Mvh Peter
Jag har tuffare bil än du.