Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Inlägg av Karl Buchka »

Man drömmer ju om att kunna åstadkomma något så här snyggt. Helt enkelt ren bilporr. Otroligt imponerande. :thumbright:
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk
Användarvisningsbild
Jonathan_
Forumsberoende
Inlägg: 597
Blev medlem: mån okt 20, 2008 9:16 am
Ort: Västland

Inlägg av Jonathan_ »

Sweet! :thumbright:

En stadig tryckmätare ser jag, kan den måhända komma från någon industrimaskin? :hihi:

Nu vill vi höra vad du gissar på för toppeffekt i bänken?

Mvh J
Jonathan Westerlund, Tierp

Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.

Samt ett par, tre Alfor.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

den blir jäkligt frän :thumbright:

men om man får klaga lite också så bör du flytta lamda mutrarna till efter turbon.

en lamda mäter inte rätt där det är tryck.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Jonatahn Mätaren är en Wiika har jag för mig, som satt i bilen specialbeställd för orginal instrumenthus.

Jag är nöjd med 800hästar. Både Martin och jag är överens om att köra motorn ganska "safe", så vi får se vad de presterar :)

Jens Tackar för komplimangen!
Jag har Lambda muttrar i downpipen också, dom i kollektorerna satte jag dit för i framtiden eventuella bruk.
Sen var de inte förens för ett par dagar sen jag läste att dom inte gillade tryck. Men tack för tipset :thumbright:
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Spännande! Börjar dra ihop sej till start.

Det morrar sååååå grymt rart med v8 och turbo. Det lär bli ordentlig sång i motorn ska du se.


Allt blev kanonfint :thumbright:
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Vesa
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Grattis till uppstarten!! :thumbright:

Lät tydligen go.. 1000+hk ljud :D
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Vesa skrev:Grattis till uppstarten!! :thumbright:

Lät tydligen go.. 1000+hk ljud :D

Tack så mycket Vesa, känner mig ganska nöjd idag när den är startad :)
Så imorn blir rycket att plocka ut motorn så vi kan börja plocka upp den i bänken i veckan. :)

Filmades lite, inte mycke ruppande men lite ljud iaf :)
http://www.youtube.com/watch?v=6VvcIodoW8A
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

fy fan va fränt! kommer gå som ett troll dendär i sommar!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Coolt. Ge dig inte under 900hk :)
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

grattis! :thumbright:
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

fränt! :D

Lycka till i bänken

MVH// Blom
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Inlägg av Henrik Braun »

Faaan va gött att ha startat! Gick ju mkt strulfritt, motorn går ju som en klocka! Bra gjort :thumbright:
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Som sagt de känns riktit gött att ha startat den.
Som du säger Henrik vart inte mycke som strulade igentligen, ett par "små" tabbar av mig, hade vänt vattenpumpen på fel håll :shock: och även flexplattan :doh: , Sen va de ju starten som inte ville funka riktit som den skulle, men de e tur man har en lokal speedparts samlare :)

Tack för Hjälpen, Martin o Henrik!
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Riktigt kul att den lever :thumbright:
Vesa
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Ingen bild nu när juvelen sitter i bänken?

Lycka till i helgen :thumbright:
Skriv svar