hade dän fuggen å flyttande nålen ett snäpp, satte dit den igen,
höll på en stor parkering nedanför huset, sen åkte ett varv dem ca 100m ut till vägen å vände å åkte tebax.
efter några minuter å jag just börjat skruva igen så kommer en kille å en tjej i typ 30årsåldern å ställer sej å glor å jag undrar såklart va som pågor, vafanken står puckona och glor på

sen tar den blonda tjejen fram polisleg

sen ringer hon på "förstärkning" två minuter senare kommer två till stollar cycklandes(!), en ung tjej i typ 20årsåldern å en till yngre kille.
sen kommer även en renault traffic.
så dme ber om leg osv å jag tar fram körkortet, å säger att jag har MC kort osv,
dem kommer fram till att dem inte kan ta mej för olovlig körning iom att jag har mc kort, trafikförselse eller vårslöshet i trafik går ju inte heller iom att jag faktiskt inte va i trafiken,
sluligen vill dem ta mej för att jag inte hade hjälm å för att ha framfört ett oregisterat fordon(vilket iofs stämmer delvis)
sen kommer dem även fram til att dem ska beslagta fordonet och göra en kontroll så det inte är nått skumt med det.
men vid frågan vad dem egentligen kollar då visste dem inte, dem frågar om jag kan styrka att den verkligen är en 110kubikare (iom att den då enligt dem bör klassas som en oreggad A1 hojj) å jag säger att det står på sidan av motorn, då tar den ena kille tag i den å ska vinkla upp den, grejjen är att han kan nog aldrig kört moppe eler liknande förr, för han tar tag i grenröret å ska använda det som handtag å vinkla upp den
killen bränner handen å jag kan knappt hålla mej för garv
sen påstår dem att dem även kommer kontrolera att bromsar osv funkar som dem annars kan det även bli tal om att göra en anmälan att jag framfört ett fordon med otillräcklig bromsverkan.
nu är då frågan vad dem igentlign gör, har dem rätt att beslagta den permanent eller?? visst kan jag tycka det är vettigt att dem tar in den å kollar ramnummer att den inte är stulen eller liknande.
men nu visste ju inte nån av de fyra konstaplar nått mer eller mindre, men jag fick nummret till nån Bo Sallermo som var ansvarig på den avdelningen på polishuset.
får väll tillägga att det är ju OK med snygga unga tjejer som är poliser åtminsonde