M40-lådan och B20 Turbo?
M40-lådan och B20 Turbo?
Hallå. jag har kommit lite längre nu och undrar över den kära växellådan kommer hålla. M40n har ju inte rykte för att vara trimvänlig direkt.
Nu går inte min bil så himla hårt så det håller nog ett tag. Men säg att den rasar, och jag köper en ny och den rasar... Vad kan man göra åt saken då? M400an ska ju vara bättre, men den sprängkåpan är ju ett H*vete att hitta, och M45an var väl inte bättre den heller.
Svetsa ihop 2 kåpor har jag hört talas om Med en BMW-lådas t.ex. och köra på den. Det kan inte jag göra, men är det svårt och blir det bra?
Eller finns det nån jättebra lösning som inte jag tänkt på?
Tackar för svar.
//Conny
Nu går inte min bil så himla hårt så det håller nog ett tag. Men säg att den rasar, och jag köper en ny och den rasar... Vad kan man göra åt saken då? M400an ska ju vara bättre, men den sprängkåpan är ju ett H*vete att hitta, och M45an var väl inte bättre den heller.
Svetsa ihop 2 kåpor har jag hört talas om Med en BMW-lådas t.ex. och köra på den. Det kan inte jag göra, men är det svårt och blir det bra?
Eller finns det nån jättebra lösning som inte jag tänkt på?
Tackar för svar.
//Conny
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
M45 håller betydligt mycket bättre än M40. men över ca 330 ärliga hk så kan man behöva en BMW Getrag eller ZF
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Den är så bra alltså. Jaja. Då kanske det blir en sån nån gång om det rasar. Tror inte det än men man vet aldrig.
Såklart vill man inte ha för många växlar heller. Bara den har 1:1 utväxling på sista så är jag nöjd. Överväxel vore väl iofs inte illa då, men det känns lite småknackigt.
Hur går det till att vrida om spakstället egentligen? Svårt/Relativt enkelt om rätt person gör det?
Såklart vill man inte ha för många växlar heller. Bara den har 1:1 utväxling på sista så är jag nöjd. Överväxel vore väl iofs inte illa då, men det känns lite småknackigt.
Hur går det till att vrida om spakstället egentligen? Svårt/Relativt enkelt om rätt person gör det?
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
Tja, jag har ju haft isär min M40 med långspak. Antar att det är ett liknande spakställ på M45an. Bara att vrida o svetsa förstår jag nog i så fall, men jag ser gärna en bild eller två... Lättare att visualisera (kolla jag kan stora ord) då.
Förresten. Hur blir det med hastighetsmätarviren då? Kommer hastighetsmätaren fungera (lika dåligt:) som innan...
Förresten. Hur blir det med hastighetsmätarviren då? Kommer hastighetsmätaren fungera (lika dåligt:) som innan...
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
M45
nej, det är inte riktigt lika på M40 och M45. hm, lite svårt att förklara... jag får ta en bild på M45:an där hemma... (den är till salu)C Upp skrev:Tja, jag har ju haft isär min M40 med långspak. Antar att det är ett liknande spakställ på M45an. Bara att vrida o svetsa förstår jag nog i så fall, men jag ser gärna en bild eller två... Lättare att visualisera (kolla jag kan stora ord) då.
hastighetsmätarvajern blir precis lika som med M40.
Axel Wall
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
-
- För lite laddtryck
- Kontakt: