Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Ten7
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis feb 13, 2007 12:10 am
Ort: Dalby, Skåne

Inlägg av Ten7 »

hehe, baktände hyffsat bra, tändingen vart lite väl kanske... Klonka til lrätt bra. Kommer lite bilder på dreven...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nu flödar det 104cfm vid 9.0 mm,och 98 vid 8 mm :twisted:
Ten7
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis feb 13, 2007 12:10 am
Ort: Dalby, Skåne

Inlägg av Ten7 »

Tjena

Vi flödade en orginal topp med race gas idag, den flödade dock 13 på insuget se bifogad bild.

Bild
Ten7
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis feb 13, 2007 12:10 am
Ort: Dalby, Skåne

Inlägg av Ten7 »

104 låter som nytt rekord i bänka?

här är en bild på dreven

Bild
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Jens Gustavsson skrev:nu flödar det 104cfm vid 9.0 mm,och 98 vid 8 mm :twisted:
Ser man på, nu efter att mats har fastnat i flödesträsket så får du se till att hålla kvar han, tycker du ska intala han snegla på volvotoppar också!
Bevisligen lämnas ju inte detaljer åt slumpen då den karln är i farten :) (sen att projekten pågår i teh best damn garage in town gör väl också sitt till)
Ten7
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis feb 13, 2007 12:10 am
Ort: Dalby, Skåne

Inlägg av Ten7 »

Ersviken skrev:
Jens Gustavsson skrev:nu flödar det 104cfm vid 9.0 mm,och 98 vid 8 mm :twisted:
Ser man på, nu efter att mats har fastnat i flödesträsket så får du se till att hålla kvar han, tycker du ska intala han snegla på volvotoppar också!
Bevisligen lämnas ju inte detaljer åt slumpen då den karln är i farten :) (sen att projekten pågår i teh best damn garage in town gör väl också sitt till)
Jag har försökt på få in han på en toyota topp utan framgång
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

dom har fått smaka de dreven :wink:


vi ska ta en titt på hans KTM topp sen kanse, men problemet är ju kanse att de bara blir mer jobbig att köra med mer effekt.

jag ska titta lite på volvos 16v toppar sen som jag tror går att få rätt bra fart på om man kan exprimentera lite på en skrot topp.




blev 100cfm/8 mm och 105cfm vid 9 nu efter lite finlir med 28mm ventilen.


flödet vid 7 mm (det var en liten dipp där förut) ökade också från 78 till 92 :)

det blir dock inga bilder på den insugningskanalen :wink:
Ten7
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis feb 13, 2007 12:10 am
Ort: Dalby, Skåne

Inlägg av Ten7 »

det är väldigt konstigt att han inte har ringt än, har han slått läger för natten inne i flödesbänken?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Ten7 skrev:det är väldigt konstigt att han inte har ringt än, har han slått läger för natten inne i flödesbänken?
tror att frugan var lite upprörd då han bara skulle hit en snabbis men det vart 3 timmar :lol:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hörde ryckten om 15.55hk/10000-12000 på 126 cc och problem med vibrationer (krokig vev sen förra haveriet?) med skum i flotörhuset?


vist ligger de andra bästa motorerna vid 16.3hk med 126cc?



hur såg moment och effekt kurvan ut?
Ten7
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis feb 13, 2007 12:10 am
Ort: Dalby, Skåne

Inlägg av Ten7 »

vi får väl vara nöjda med 15.56 på 124,7cc med tanke på hur motorn mådde efter blocket som sprack. Jag tror nog vi ska nå 16-17 på 125cc.

Vi håller på att smeka ihop en fräsh motor, samt 100L Elf racing soppa på hyllan me så vi får se vad som bjudas kan!

Fick hem ett par handslipade kammar nu med så det ska bli väldigt intressant!

Fridens!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Ten7 skrev:vi får väl vara nöjda med 15.56 på 124,7cc med tanke på hur motorn mådde efter blocket som sprack. Jag tror nog vi ska nå 16-17 på 125cc.

Vi håller på att smeka ihop en fräsh motor, samt 100L Elf racing soppa på hyllan me så vi får se vad som bjudas kan!

Fick hem ett par handslipade kammar nu med så det ska bli väldigt intressant!

Fridens!
hur går det med nya motorn?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

var och kollade på mats nya motor till bruks gat monkyn.

förtestmotor till prostock motorn :)



motor spes!

146 ärliga cc (urfräst block).

race topp med ca 100cfm flöde.

race kam fjädrar (mins inte vad den hette)

förgasare pvk 28

eget step grenrör i rostfritt (i minsta laget men det är bara ett test detta)



blir kul att se vad den kan ge mot bland annat fredde och pysen :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jens Gustavsson skrev:var och kollade på mats nya motor till bruks gat monkyn.

förtestmotor till prostock motorn :)



motor spes!

146 ärliga cc (urfräst block).

race topp med ca 100cfm flöde.

race kam fjädrar (mins inte vad den hette)

förgasare pvk 28

eget step grenrör i rostfritt (i minsta laget men det är bara ett test detta)



blir kul att se vad den kan ge mot bland annat fredde och pysen :)

jag var och provkörde den i går, den kändes väldigt övermotoriserad presis som den ska :hihi:

om man lutade sig över styret på 3:an och 4:an och gasa fullt så ställde den sig rakt upp :twisted:

om man försökte mjuk/fin köra som en gubbe från stillastående så är det helatiden nära till skrubbsår på rumpan på 1:an och 2:an då man växlat och ska gasa ett par mm på trotteln, den lätta innerrotor tändningen gör motorn otroligt rapp :twisted:


FRÄNT :thumbright:
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Lät nästan om det var lite donatorvarning över den :hihi:
Men efter att Mats har pillat så är jag inte överraskad...

Till veckan måste jag ta mig förbi honom för att kolla hur det gick med min topp också.
Skriv svar