200sx s13 - "Dieseldoris" - Ras igen. Lägger ner.
För första gången i historien har nånting gått smidigt när jag byggt nånting. Byggde fästena för railen, och det räckte med att knäcka till 2 plåtar och svetsa dit. Behövde inte fräsa av eller hålla på och böka nånting. Det bara passade i originalfästena...

Har för övrigt lyckats byta det förbannade triggerhjulet efter många om och men. Kul var det fan inte, men nu är det gjort iaf.

Har för övrigt lyckats byta det förbannade triggerhjulet efter många om och men. Kul var det fan inte, men nu är det gjort iaf.
Låter lovande det här, det är inga tveksamheter kring hur triggerhjulet passade?
I övrigt kan du få din box till veckan eller nästa helg, beror på hur vi löser det.
I övrigt kan du få din box till veckan eller nästa helg, beror på hur vi löser det.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Bygget har tagit en lite trist vändning. Orkar inte gå in på detaljer, men det har varit en massa tjafs med vår hyresvärd nu ett tag, och igår vid 18 så ringde han och sa att vi skulle vara ute ur garaget innan morgonen...
Så det har varit en lång natt minst sagt. Just nu står bilen under kapell och motorn ligger i kartonger i mitt gamla garage. Kommer mest troligt att flytta allt ut till farsan och sätta ihop den där. Så bygget blir nog lite försenat av allt det här.
En positiv nyhet dock: Mitt i all detta kaos har jag lyckats förhandla till mig en uppsättning skyline gts-bromsar med ok, skivor och belägg runt om till ruskigt bra pris.

En positiv nyhet dock: Mitt i all detta kaos har jag lyckats förhandla till mig en uppsättning skyline gts-bromsar med ok, skivor och belägg runt om till ruskigt bra pris.

Garageplats är ju en förutsättning för mek. Fan va trist. Nåja, det rullar till slut.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Det finns hopp om liv. Köpte loss en skyline bakvagn ikväll.
Diffklumpen bör nog räcka för mig, då dom stora pojkarna åker 10:or med samma klump i en tung skyline. Slut på enhjulingar nu.
Har även inspekterat bromsarna lite ikväll också. Är i riktigt fint skick. Enda som inte var helt hundra var bakskivorna som tydligen legat i nåt uteförråd så dom är lite rostiga. För dom intresserade så är det 4-kolvsok fram och 2-kolv bak. Framskivorna är 298mm i diameter och dom bakre har jag inte mätt. Räcker nog för att få stopp på en s13...

Har även inspekterat bromsarna lite ikväll också. Är i riktigt fint skick. Enda som inte var helt hundra var bakskivorna som tydligen legat i nåt uteförråd så dom är lite rostiga. För dom intresserade så är det 4-kolvsok fram och 2-kolv bak. Framskivorna är 298mm i diameter och dom bakre har jag inte mätt. Räcker nog för att få stopp på en s13...

Så, fyller på med lite mer eller mindre onödiga bilder bara för att göra nånting iaf.

Bromsarna i all sin prakt. Bakskivorna låg för långt bort, så dom fick inte vara med.

Motorkuddarna. Stumma och goa.

VEMS-boxen har anlänt till metropolen Ö-vik. Tack till Jocke för smugglingen!

Blocket alldeles nyplanat, rent och fint.
Annars så håller jag mest på att tvätta och sortera upp en massa smågrejer. Nu i helgen ska jag vara apfull och bygga vildmarksbad, men till veckan lär ihopmonteringen dra igång lite smått.

Bromsarna i all sin prakt. Bakskivorna låg för långt bort, så dom fick inte vara med.

Motorkuddarna. Stumma och goa.

VEMS-boxen har anlänt till metropolen Ö-vik. Tack till Jocke för smugglingen!

Blocket alldeles nyplanat, rent och fint.
Annars så håller jag mest på att tvätta och sortera upp en massa smågrejer. Nu i helgen ska jag vara apfull och bygga vildmarksbad, men till veckan lär ihopmonteringen dra igång lite smått.