Ascona A 2.0 Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

du har pm kjelle
mvh
Niclas
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

[quote="Kjelle.G"]
på första raden: Cust P/N 1412939/1524886
på andra raden: A/S P/N 452311-7
på tredje raden: A/S S/N IL01654B

Diameter på inloppet till kompressordelen ca 58.
Diameter på utloppet från avgasdelen ca 61.
quote]

Ok, så här säger GIK turboteknik:
452311 = GARRETT GT3782 SN
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm

Inlägg av Kjelle.G »

Mr Garrett skrev:
Kjelle.G skrev: på första raden: Cust P/N 1412939/1524886
på andra raden: A/S P/N 452311-7
på tredje raden: A/S S/N IL01654B

Diameter på inloppet till kompressordelen ca 58.
Diameter på utloppet från avgasdelen ca 61.
quote]

Ok, så här säger GIK turboteknik:
452311 = GARRETT GT3782 SN
Ok det stämmer nog.
Kollade på KL och kom fram till att flänsen stämde med en som han hade som skulle passa på GT37 - 42 tror jag det var så då är det altså en GT37:a jag fick tag på.
Jaja det är ju ett helt ok marknads fynd :hihi: får se om den hamnar på asconan eller om jag sparar den till något annat projekt.
Tack för hjälpen. :thumbright:

Mvh Kjelle.G :P
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm

Inlägg av Kjelle.G »

Jaha så var det dags för en mindre rolig uppdatering.
Helgen började bra med bygge av växlåds balk å färdig svetsning av avgas system.
Desvärre började någonting under min brors bil att brinna, jag gjorde några försök att släcka utan någon lycka. Som tur är så har vi sprinklers i tacket så det begränsade skadorna enbart till min brors bil.
Som det är nu så är vi inte tillåtna axes till lokalen pga teknisk utredning mm.
Jag vet ej vad följderna blir på detta men risken finns att vi blir av med lokalen och därmed dör detta projekt.
Men jag har inte gett upp ännu, skulle deta ske kommer jag att sälja projektet om det finns någon som är intresserad att slutföra det.
Vad jag är intresserad av i så fall är att köpa en fungerande busbil typ BMW turbo eller volvo, ford mm allt är av intresse.
Även vissa delar kan komma att säljas om vetigt bud läggs.
Vill inte uppleva en sommar till utan någon kul Turbo bil att åka i, så är det någon som har nått kul som man kan skruva med på parkeringen hör gärna av er.

Mvh en bedrövad Kjelle.G :(
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

Bild
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm

Inlägg av Kjelle.G »

Jaha idag har man talat med hyres värden och vi har två månader på oss att flytta så det är ju inte så kul. :( Så vad som händer med projektet vet jag inte ännu. Har inte bestämt hur jag ska göra om jag ska behålla eller om jag ska sälja.

Mvh Kjelle.G :roll:
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm

Inlägg av Kjelle.G »

Jaha då har jag bestämt mig karosen kommer att säljas utan motor å låda.
Priset är satt till ca 3000:- eller bud så om någon är sugen tveka inte att ringa på 0706201567.
Bilen står i mitt garage i solna strax utanför stockholm.
Ser helst att någon tar hand om den å slutför det jag har på börjat.
Finns även en B21et och en B230ft om någon är intreserad.

Mvh Kjelle.G 8)
Skriv svar