Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » fre jun 08, 2007 10:15 pm
Tjena vet ej vart jag ska ställa denna fråga men nån får väl flytta den om nån misstycker plaseringen..
Nu till frågan:
Hur ska man få fart på min 2,5 tdi motor med enkla medel?
Sitter i min bruksbil 855 -96....
MVH
123 GT
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76 Blev medlem: lör jul 08, 2006 4:25 am
Inlägg
av 123 GT » fre jun 08, 2007 10:46 pm
Den går väl att KCR chippa.
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » fre jun 08, 2007 10:51 pm
Jojo men går det verkligen inte gör nå mer än det??...
Funkar verkligen dem där "trimboxarna"?
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » lör jun 09, 2007 4:02 pm
ingen som gjort nå mer på sin tdi motor för att få lite mer att åka med...
Förutom då "trimboxarna" som finns
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » lör jun 09, 2007 5:32 pm
let opp "shadowmaker" i caravellbil fra finland.... han har 300 hk å 590 Nm i sin 2,5tdi... 12mm innmat i pumpen å race .520 dyser å garret VNT 2259 turbo... går som ett skållet troll
Senast redigerad av
caterpillar den lör jun 09, 2007 6:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » lör jun 09, 2007 6:11 pm
ja tackar han ska jag leta upp...
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » lör jun 09, 2007 6:23 pm
hmm letat och sökt men hittar han inte här i alla fall?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » lör jun 09, 2007 7:05 pm
http://forums.tdiclub.com/index.php han finnes her noen plasser. du må muli logge innn.... har muli innloggingen i den store pcn,kjøre på en reservløsning...så ja får inte opp mine linker
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » lör jun 09, 2007 7:12 pm
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » sön jun 10, 2007 7:03 pm
Hej igen... Ja den där shadowmaker verkar ju inte lätt att få tag på...
Ingen här på forumet som skrämt upp sin commonrailare
MVH
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027 Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:
Inlägg
av Axel » sön jun 10, 2007 8:15 pm
Robust skrev: Hej igen... Ja den där shadowmaker verkar ju inte lätt att få tag på...
Ingen här på forumet som skrämt upp sin commonrailare
MVH
Vad jag vet så är det vanlig (elektroniskt styrd) fördelarpump på TDI-motorerna i volvobilar? dvs INTE Common rail.
Axel Wall
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » sön jun 10, 2007 8:26 pm
Okey.... ja då kanske man lärde sig nå nytt då.. tackar.
Jag har en "trimbox" på gång.. ev. hämta den i morgon.
Så det är ingen här på forumet som vet i fall man kan göra nå mer än detta????...
Går det ställa upp turbon så det laddar mer... ger det nånting?
Problemet är väl hur den ska få mer diesel?
Mattias wikberg
Forumsberoende
Inlägg: 712 Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
Ort: Arvidsjaur
Inlägg
av Mattias wikberg » mån jun 11, 2007 3:28 pm
är det en kcr box så brukar dom vara ställbara. en liten skruv man kan justera bränslemängden på.
sen är det väll bara att ta bort katten eller skaffa en grövre samt grövre avgasrör å större turbo.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » mån jun 11, 2007 3:52 pm
innmaten i pumpen BØR byttes til 12mm å sen dom dysene( injektor .520 race) å sen en annan turbo. den er allt for liten i allefall. ( A/R ca 0.60 er bra....)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
perzy
För lite laddtryck
Inlägg: 6 Blev medlem: tis maj 22, 2007 9:47 am
Ort: Markaryd
Inlägg
av perzy » tis jun 12, 2007 7:22 am
Finns en kille på tpc som har trimmat diesel, han var med i Bilsport för ett tag sedan oxo. Påstod där att han hade +100 hk vilket skulle ju betyda 240 hk.... men på tpc skrev han att det var dyrt, ny dieselpump för 12 000:- t.ex.. Eklund tror jag han heter.
855 T5 -94. Otrimmad än så länge...