Vad händer med priserna på muskelbilar?
- Perkele70
- Forumsberoende
jag köpte en -66a nova 2 dr i Hörnefors i början på 90-talet,helt orginal,vit,ss,3-vxl rattjuck å 6a!2 små rost hål i bagaget,satte in en lagom vass 350 med M21a manuell!lackade den ljusblå metallic!sålde den för 45.000 ett år senare!tycktes göra en kanon affär!skulle haft kvar bilen nu och fått 450.000kr!helt perversa priser på bilar i dag! 

har inga roliga bilar!;)
-
- För mycket laddtryck
- weber-power
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
tror du får de tungt att få iväg den för 450 000. Då ska de nog vara mer än en lagom vass 350:i för att få ut de priset för den..TAXI674 skrev:jag köpte en -66a nova 2 dr i Hörnefors i början på 90-talet,helt orginal,vit,ss,3-vxl rattjuck å 6a!2 små rost hål i bagaget,satte in en lagom vass 350 med M21a manuell!lackade den ljusblå metallic!sålde den för 45.000 ett år senare!tycktes göra en kanon affär!skulle haft kvar bilen nu och fått 450.000kr!helt perversa priser på bilar i dag!
Största problemet som jag ser det är att det är fel folk som köper dessa bilar idag, dom har ju mer pengar än hjärna och betalar nästan vad som helst för att få det dom vill ha...och det oavsett om bilen är värd det eller inte.
Må vara att lågseriebilar som Dodge och Plymouth med 440 6-pack, Hemi och AAR-T/A, Mustanger med Boss 302, 428 Cobra Jet och Boss 429, Galaxie med 406 och 427, Shelbys, Camaro Z/28 och med big blocks, Corvette med L-88 och andra big blocks mm kostar en slant för det kan jag ta.
Men vanliga bilar av dessa modeller med small block motorer är väl egentligen inte så ovanliga och byggdes i rätt stora serier och borde därför inte heller betinga så höga priser...men det är ju marknaden som bestämmer.
Sen är det ju en sak vad folk begär, och en helt annan sak vad dom i slutändan får.
Må vara att lågseriebilar som Dodge och Plymouth med 440 6-pack, Hemi och AAR-T/A, Mustanger med Boss 302, 428 Cobra Jet och Boss 429, Galaxie med 406 och 427, Shelbys, Camaro Z/28 och med big blocks, Corvette med L-88 och andra big blocks mm kostar en slant för det kan jag ta.
Men vanliga bilar av dessa modeller med small block motorer är väl egentligen inte så ovanliga och byggdes i rätt stora serier och borde därför inte heller betinga så höga priser...men det är ju marknaden som bestämmer.

Sen är det ju en sak vad folk begär, och en helt annan sak vad dom i slutändan får.
GASOLINE is for washing parts - ALCOHOL is for drinking - NITRO is for racing!
Jo du den skulle du ha haft kvar den var fin som fasiken.Tur man har mustangen kvar står fint hemma i mammas garage.TAXI674 skrev:jag köpte en -66a nova 2 dr i Hörnefors i början på 90-talet,helt orginal,vit,ss,3-vxl rattjuck å 6a!2 små rost hål i bagaget,satte in en lagom vass 350 med M21a manuell!lackade den ljusblå metallic!sålde den för 45.000 ett år senare!tycktes göra en kanon affär!skulle haft kvar bilen nu och fått 450.000kr!helt perversa priser på bilar i dag!