Kompsänkning

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
GReddy
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 29, 2007 3:51 pm

Kompsänkning

Inlägg av GReddy »

Hej

Jag skulle villa vet hur man kompsänker en motor utan turbo på enklast sätt så man sätta dig en turbo. Är det enklaste att svarva ner kolvarna eller. Ni får gärna länka till sidor där det står hur man gör.

Tack på för hand
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

Ge oss mer info om vilken motor det är.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag skulle fräsa i förbränings rummen lite, men som sakt var mer info om motorn.
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare
Inlägg: 389
Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
Ort: piteå

Inlägg av T Fahlgren »

det är ju betydligt krångligare att plocka isär hela motorn för att svarva kolvarna. plocka lös toppen och karva lite där istället så gör du det mycket lättare för dig. :wink:
hoires
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Vet nu inte riktigt om jag håller med vad gäller alla motorer.
Modernare maskiner som har mkt vettiga förbränningsrum..risken e stor att man förvärrar förbränningskaraktären avsevärt,å då anser nog iaf jag att man som lekman på området gör vettigare i att svarva kolvtopparna.
Speciellt om maskin e överkvadratisk(dvs större borr än slag)
Skriv svar