Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
Jag vet inte, går bilen och jag får ta licens så skulle det vara roligt köra då, vill ju köra i pite i augusti också. Men nästa blackrace vill jag då köra.TAXI674 skrev:ska du åka gold town rejset
Jo men har inte slaktat den, bara skruvat lös den och pluggat hålet, har ingen användning för den iafJK skrev:Annars så finns det fina tätlock på volvo mfl som ska sitta där om man inte vill ha en halv fördelare dvsBaksida, med slaktad fördelare bak som lock
Tacker å bocker740r skrev:riktigt häftigt...coolt bygge.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
haha jo så småningom så... jodå det funka fint efter lite småjusteringar. Nä har inte lyft i motorn, skulle göra det ikväll men då strula det så klart, kopplingsslaven eller vad den heter som ska trycka ut armen urtrampnings, blev för kort när vi härjat om lådan. så kulan till armen måste göras längre, och vi tänkte göra den justerbar som opel harpiraten skrev:hörru nu vill jag höra motorljud!ni fick till spännaren till kamremmen ser jag. nice nice! brorsan säger att du har lyft i motorn, isf bilder juh!
Ny rymms små 28"arna

Med nöd å näppe, men iaf. Jag ska begränsa fjädringsvägen med justerbara stoppar på axeln hade jag tänkt.


Blir lite mer luft med obreddade plåtisar och plockade vinter
men med feta alu och sänkning så kommer det se mkt bättre ut på gatan, på strippen/race så kommer det kanske inte se så jättesnyggt ut men måste ju prova hur det bettar iväg med de här hjulen nu när de rymms
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
- Ort: Piteå
du har ingen bild bakifrån? det ser ju ut som att det kommer ta ganske mycket om det fjädrar ihop lite!
men det blev snyggt! lite traktor varnig bara
men det blev snyggt! lite traktor varnig bara
E21 Turbo
Min bil!
Min bil!
Dags för en liten miniupdate då. Har sänkt ner motorn och vxl lådan och nu sitter även mellanaxeln där. bilder då
Så här hoppas jag vyn på strippen kommer vara

Motor i utan kringutrustning

Med ett orginalgrenrör som användes för att lyfta i

Min far plocka ut tanken idag och börja fippla med anslutningarna, de är skruvade så vi tänker göra två grövre utgångar till 2 pumpar, sen ett helt nytt hål för returen högre upp.

Det här blev lösningen på att lådan blev 30mm kortare utan adapter och svetsad. Väldigt dåliga bilder men man ser ungefär iaf. Dubbla brickor både mot mellanaxel-hardy och hardy-medbringare, gjorde ca 15 mm resten gick att dra ut på splinsen vid stödlagret.



Så här blev det när balken kom på plats också, fick jacka upp hålen lite då den dragit sig en aning när jag svetsa dit förstärkningarna och banka lite på den sen passa den som smort

Satte några mindre plattor på ovansidan, hoppas att det ska hålla, men tror det. De gamla hålen ska för övrigt svetsas igen också om nån undrar

Började med fästet till stödlagret också men hann inte klart det så får bli imorgon. Börjar närma sig nu, men man är tidsoptimist
Alla smågrejjer tar en sån himla tid!! Men det är mest smågrejjer nu iaf 
Så här hoppas jag vyn på strippen kommer vara

Motor i utan kringutrustning

Med ett orginalgrenrör som användes för att lyfta i

Min far plocka ut tanken idag och börja fippla med anslutningarna, de är skruvade så vi tänker göra två grövre utgångar till 2 pumpar, sen ett helt nytt hål för returen högre upp.

Det här blev lösningen på att lådan blev 30mm kortare utan adapter och svetsad. Väldigt dåliga bilder men man ser ungefär iaf. Dubbla brickor både mot mellanaxel-hardy och hardy-medbringare, gjorde ca 15 mm resten gick att dra ut på splinsen vid stödlagret.



Så här blev det när balken kom på plats också, fick jacka upp hålen lite då den dragit sig en aning när jag svetsa dit förstärkningarna och banka lite på den sen passa den som smort

Satte några mindre plattor på ovansidan, hoppas att det ska hålla, men tror det. De gamla hålen ska för övrigt svetsas igen också om nån undrar

Började med fästet till stödlagret också men hann inte klart det så får bli imorgon. Börjar närma sig nu, men man är tidsoptimist
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
trevligt projekt:)
kolla så du har skvalpplåtar i tanken innan du monterar uttagen där..
Har du aningens för lite soppa i den så kommer den bryta när du svänger.. är så satans tråkigt när den gör det.
annars är det snabbt att sno ihop en catchtank..
5st tryckluftsnipplar för slang ett 3" rör och två plåtskivor och en friskt humör så har du en
kolla så du har skvalpplåtar i tanken innan du monterar uttagen där..
Har du aningens för lite soppa i den så kommer den bryta när du svänger.. är så satans tråkigt när den gör det.
annars är det snabbt att sno ihop en catchtank..
5st tryckluftsnipplar för slang ett 3" rör och två plåtskivor och en friskt humör så har du en
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Tackarvolvo140turbo skrev:trevligt projekt:)
kolla så du har skvalpplåtar i tanken innan du monterar uttagen där..
Har du aningens för lite soppa i den så kommer den bryta när du svänger.. är så satans tråkigt när den gör det.
annars är det snabbt att sno ihop en catchtank..
5st tryckluftsnipplar för slang ett 3" rör och två plåtskivor och en friskt humör så har du en
Jo ska göra det, men tror du verkligen den kan suga luft då anslutningarna är längst ner? Jag har en catchtank, men den är gjord för bara en pump, går iofs göra ett till utag.
Så här ser den ut.

- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
- Ort: Piteå
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Jo det blev för tight med turbogrenröret, har för övrigt börjat med göra uttag för avgastemp och för mottryck i grenröret men då tog ju så klart gasen slut i miggen igår så det blev inte klart sen ska det riktiga grenröret på plats.piraten skrev:whohohär händer det grejer. härligt, trodde först du skulle göra nån besiktningsinstall när jag såg orginalgrenröret, men sen läste jag texten.
Hann inte göra massor igår, vi var till lule och shoppa verktyg och krejjer på storheden jag edström å farsan. Jag köpte en 2kgs brandsläckare
Har lovat pralle bilder idag så får väl hålla det jag lovat
Men du får se till att komma hem från fjollträsk nån gång och sen bilen irl!!
hehe
Här är en bild med turbon och grenröret på som utlovat

Fixade också till WGutblåset igår då det inte passade längre efter jag flyttat motorn rakare, efter en massa försök till riktning så gav jag tillslut upp och snittade och svetsade om. Skulle haft bilder med WG på också om det inte var för att jag tog isär den igår själv och plocka bort ena fjädern och fick inte ihop den själv då farsan sov
Gjorde uttag för avgastemp på grenröret igår

Gjorde även ett uttag för mottrycksmätning

Fick jävlas en del för att få dit turbon då det är fyra olika bultar och bulthålen är lite misskapta, troligt därför den inte användes på en scania
Här är ett "specialverktyg"

En bild på fästet till mellanaxeln

Började på avgassystemet igår också sen klurade vi ut hur vi skulle få plats med olje-temp- oljetryck, samt oljekylare och olja till turbon, men far min kom på en bra lösning, nu är det bara smida till verket på det.
Kommer fler bilder, ev ikväll.
Här är en bild med turbon och grenröret på som utlovat

Fixade också till WGutblåset igår då det inte passade längre efter jag flyttat motorn rakare, efter en massa försök till riktning så gav jag tillslut upp och snittade och svetsade om. Skulle haft bilder med WG på också om det inte var för att jag tog isär den igår själv och plocka bort ena fjädern och fick inte ihop den själv då farsan sov
Gjorde uttag för avgastemp på grenröret igår

Gjorde även ett uttag för mottrycksmätning

Fick jävlas en del för att få dit turbon då det är fyra olika bultar och bulthålen är lite misskapta, troligt därför den inte användes på en scania

En bild på fästet till mellanaxeln

Började på avgassystemet igår också sen klurade vi ut hur vi skulle få plats med olje-temp- oljetryck, samt oljekylare och olja till turbon, men far min kom på en bra lösning, nu är det bara smida till verket på det.
Kommer fler bilder, ev ikväll.

