Somliga dagar lämnar Jens soffan och går till garaget för att göra nytta, oftast med goda avsikter men ibland inte med goda resultat. Detta var en sådan dag
Började entusiastiskt med att svetsa ihop grenröret, gick lysande. Tänkte till så pass att jag inte lappade ihop allt på en gång utan tog det försiktigt och svetsade innifrån där det gick att komma åt:
Sen upptäcker jag vilken idiot jag är (på tiden enligt vissa). Ni kan ju tänka på den här nöten; Den feta flänsen till höger skall pressa den koniska delen av röret mot gjutjärnsdelen på grenröret. Lär ju gå jävligt bra när man svetsat dit turboflänsen i andra ändan........
Jaja, bara att bryta ihop och komma igen. Räknade ut att det går väl att kapa isär flänsen och svetsa ihop den igen på plats, lite tungt kanske då man har en svets som är gjord för tunnplåt bara.
Det är ju bara att fortsätta och skärpa sej lite, inte vara så ivrig
Kan inte riktigt förklara det som hände sen, kan bero på att jag vart tappad på huvudet som barn, ofrivilligt innhalerande av lösningsmedel, damp eller något helt annat. Spana in vad jag gjorde sen:
Jomenvisst, samma intilligensbefriade fadäs igen!!! -Vad är det för fel, varför gör jag så här?
Många vinklar vart det ju iaf. vansinnigt trångt.....
Om dom med vita rockar inte kommer med och hämtar mej i morgon så fortskrider väl bedrövelserna.....