tennspackling..
tennspackling..
är det någon som har en tråd eller kan göra en eller som kan länka mig dit så jag får se hur man gör som en guide som berättar o visar hur man går till väga.
Tennar gör man när man har alldeles för mycket tid över. Har du det?
Lägga på går bra,men snygga till tar mycket tid, Frågan om det är värt det när det finns spackel?
Vad ska du göra?
Lägga på går bra,men snygga till tar mycket tid, Frågan om det är värt det när det finns spackel?
Vad ska du göra?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Alltså jag köpte det jag behövde, förutom skrapan där av trä alla snackade om. Gjorde en egen sådan.
Efter 10 minuters bråk så gick det faktiskt rätt bra att få till, och det blev bra. Pansarfilade senare till det och allt gick fort och smidigt.
Bara öva lite så sitter det, men jag har inga råd att ge då jag själv är amatör =)
Efter 10 minuters bråk så gick det faktiskt rätt bra att få till, och det blev bra. Pansarfilade senare till det och allt gick fort och smidigt.
Bara öva lite så sitter det, men jag har inga råd att ge då jag själv är amatör =)
vad behöver man ha då??peppe skrev:Alltså jag köpte det jag behövde, förutom skrapan där av trä alla snackade om. Gjorde en egen sådan.
//Löwen

- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Det jag andvände var:
Själva spacklet, stavarna köpte jag på Laitis.
Gas svets eller något att värma med, öppen låga. Ptja kankse inte tändaren men något som brinner.
En skrapa, av trä, metall eller vadsom helst. Tycker själv trä funkade bäst.
Sedan en pansarfil / "karosseri fil" för att grov hyvla. Funkar även med lamell skivan till rondellen.
Ang. vart man köper en pansarfil så borde väll dom flesta verktygs handlarna ha robban?
Själva spacklet, stavarna köpte jag på Laitis.
Gas svets eller något att värma med, öppen låga. Ptja kankse inte tändaren men något som brinner.
En skrapa, av trä, metall eller vadsom helst. Tycker själv trä funkade bäst.
Sedan en pansarfil / "karosseri fil" för att grov hyvla. Funkar även med lamell skivan till rondellen.
Ang. vart man köper en pansarfil så borde väll dom flesta verktygs handlarna ha robban?
Om jag inte minns fel ska man ha någon slags tennpasta att pensla på först och sedan värma.
Sedan på med "tennet" (som egentligen är nästan bara bly)
En träskrapa som man doppar i olja för att inte blyet ska fastna på den, som man stryker ut med när alltihop är lagom varmt.
Sedan på med "tennet" (som egentligen är nästan bara bly)
En träskrapa som man doppar i olja för att inte blyet ska fastna på den, som man stryker ut med när alltihop är lagom varmt.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt: