Peter Firebird Trans Am -74 + ett B36 projekt

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Thunderbolt
För mycket laddtryck

Peter Firebird Trans Am -74 + ett B36 projekt

Inlägg av Thunderbolt »

Hej!

Jag heter Peter Andersson är född år 1987 (varför är man född i den tidsperioden där bilar var som fulast?) och bor i Klippan, Skåne.

Mitt intresse för bilar började väl på allvar när jag fick för mig att få igång min farsas gamla Trans am när jag var ungefär 16 (bilen är blir färdig i sommar), så jag är en riktigt inbiten V8 freak som nu har börjat få upp ögonen för diverse överladdning! :twisted:

Anledningen till att jag sökte mig hit till ert fina forum är den fina B36 motorn jag "hittade i garaget" för ett tag sedan och den motorn kommer förhoppningsvis bli min första riktiga turbomotor, sen kanske man kan andvända de nya kunskaperna i Pontiac motorn som är i övrigt en 455 som är i stort sätt orginal förutom att jag har satt i en Pontiac H.O (high output) kam.

Förövrigt jobbar jag som elektriker på ESABs fabrik i Perstorp och bor hemma med min morsa och lillebrosa.
Jag är även intressad av diverse elektronik och datorer, så om ni har något problem med dessa saker kan ni skicka ett pm till mig, så ska jag se om jag kan hjälpa till!

M.v.h