diesel mercan - Litet filmklipp
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
näe,cromen ska vara kvar. Men sargen runt om kommer att lackas samma mattsvart som huven ska bli. Kommer nog att se elakt ut.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Tackar tackar, komment stärker! 
jaa,då ha man vare uppe sent in på natten för att ev kunna få köra den en sväng under motorveckan. Jag kan bara inte hålla mig borta från skruvningen trots jag tidigare sa att det inte skulle bli nå mer denna semester..
nu äre bara att fylla på olja, sätta dit oljefilter, två kablar till vatten å oljetrycksgivare å dra åt några klammer på avgassystemet. Men nu är det snarklådan som gäller (03:01) åsså kliva upp 08:00 imorgon för att fortsätta ev då en uppstart. Riktigt spännande.
god natt.

jaa,då ha man vare uppe sent in på natten för att ev kunna få köra den en sväng under motorveckan. Jag kan bara inte hålla mig borta från skruvningen trots jag tidigare sa att det inte skulle bli nå mer denna semester..
nu äre bara att fylla på olja, sätta dit oljefilter, två kablar till vatten å oljetrycksgivare å dra åt några klammer på avgassystemet. Men nu är det snarklådan som gäller (03:01) åsså kliva upp 08:00 imorgon för att fortsätta ev då en uppstart. Riktigt spännande.
god natt.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Det är bra anton! Egentligen så vill man ju helst inte skruva... men då man är så sugen på att starta upp det man hållit på med så länge så går det ju inte hålla sig ifrån riktigt...MB 4 ME skrev:Tackar tackar, komment stärker!
jaa,då ha man vare uppe sent in på natten för att ev kunna få köra den en sväng under motorveckan. Jag kan bara inte hålla mig borta från skruvningen trots jag tidigare sa att det inte skulle bli nå mer denna semester..
nu äre bara att fylla på olja, sätta dit oljefilter, två kablar till vatten å oljetrycksgivare å dra åt några klammer på avgassystemet. Men nu är det snarklådan som gäller (03:01) åsså kliva upp 08:00 imorgon för att fortsätta ev då en uppstart. Riktigt spännande.
god natt.

Hoppas hålsågen funkade bra och man får se dig framför något svartröks-moln i veckan.

- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
då va man hemma med bilen igen. Det skulle ju som bli en uppstart av den idag å det blev det. Men det strulade med oljetrycket å så. Efter ett tags nötande me startmotorn å en del korta gångtider så fick jag helt enkelt inget oljetryck. Jag ska kolla upp en del saker som pickupen å kedjedrivningen innan jag ger några större rapporter över vad som har hänt.
Istället blev det då till att lasta bilen i stor-skopan på traktorn å köra ner den på stan.Det var ju som gatbilarutställning på gågatan mitt i lycksele. Lite annorlunda entre skulle jag tro, men dit komm den. Kul vare också när det va mycke folk å kollade.
ja får se om man kollar över det dära oljeproblemet senare nån kväll...
Istället blev det då till att lasta bilen i stor-skopan på traktorn å köra ner den på stan.Det var ju som gatbilarutställning på gågatan mitt i lycksele. Lite annorlunda entre skulle jag tro, men dit komm den. Kul vare också när det va mycke folk å kollade.
ja får se om man kollar över det dära oljeproblemet senare nån kväll...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Prova med att ta en dammsugare och suga i oljetrycks kontaktens hål tills det kommer olja. Jag blev tvungen att göra så på lancian för att få upp oljatrycket första gången efter renoveringen.MB 4 ME skrev:då va man hemma med bilen igen. Det skulle ju som bli en uppstart av den idag å det blev det. Men det strulade med oljetrycket å så. Efter ett tags nötande me startmotorn å en del korta gångtider så fick jag helt enkelt inget oljetryck. Jag ska kolla upp en del saker som pickupen å kedjedrivningen innan jag ger några större rapporter över vad som har hänt.
Istället blev det då till att lasta bilen i stor-skopan på traktorn å köra ner den på stan.Det var ju som gatbilarutställning på gågatan mitt i lycksele. Lite annorlunda entre skulle jag tro, men dit komm den. Kul vare också när det va mycke folk å kollade.
ja får se om man kollar över det dära oljeproblemet senare nån kväll...
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
hmm, måste nog testa det också. För ikväll ha jag vare ut å grejjat lite till. Jag har haft lös som en kåpa på botten av tråget å tittat in på oljepumpen. Å där såg det ut att stå rätt till. Så nu känns det som att det e ett oljepumpsbyte på G. Men då måste jag ut me hela djävla skitmotorn för att få lös tråget...
E så less...
E så less...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
nu äre då oljetryck igen! Bytte pumpen å började om från början. Innan jag skruva ihop tråget färdigt så tog jag först skruvdragaren å drog runt pumpen å olja i motorn å då komme det olja direkt i slangen till turbon. Sedan uppstart å trycket steg direkt till ca 4,7 -5 kilo. Så en sväng i veckan kanske det blir en ändå...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159