vässa b21an

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Turbo-snubben
Lite mer laddtryck

vässa b21an

Inlägg av Turbo-snubben »

hej jag är en grabb på 13 år och jag håller på att fixa en b21 som jag är sugen att turbo konvertera jag undrar om någon har ett förgasar turbo kit till en b21 med tryckbox turbo intercooler och dump eller om någon har ett orginal turbo kit till b21an annars undrar jag om det går att sätta dit ett insug från en b23a med insprut och konvertera till sprut med turbo på b21an om det är lättare att hålla på med än förgasare mvh viktor

skriv gärna också om ni har en saab turbo eller nått liggandes
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

ta dig inte vatten över huvve på engång!renovera å byt kam å lär dig grunderna med tändnings inställningar samt hur motorn reagerar när du justerar!
när jagvar i din ålder så köpte vi en opel ascona A som vi körde runt på kvällar å helger i en grusgrop tills den pajjade å sen släpade vi den hem å fixa så den gick igen!skitkul och bra övning inför körkorts tiden! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Turbo-snubben
Lite mer laddtryck

Inlägg av Turbo-snubben »

okej tack för svaret jag håller på och renoverar den nu så att jag ska lära mig hur det funkar men det var efter renoveringen som jag tänkte på okej så du var också ett litet motorfreak när du var mindre :thumbright: jag har tänkt att fixa motorn och sen stoppa tillbaka den i bilen och köra den på bana i snön som vi gör ute på åkern med traktorn på vintern fick med lite extra kammar till motor ska mäta dom och se om det är någon som är lite vassare
:twisted: mvh viktor
Senast redigerad av Turbo-snubben den sön jan 19, 2014 2:01 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
buddha
Sävar Turbo Racing

Inlägg av buddha »

Tråd flyttad till annan del av forumet
10:41 @208 kmh
6.60 @170 kmh
MXZ 600 X B***H
Skriv svar