Jo det är ju det..ska försöka ta det lugnt ikväll så man orkar göra nåt imorn, Ska ev till feltema i lule också en svängpiraten skrev:härligt, då är det ju snart bara gasa kvar
mindreoch mer
vetja
Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Påsen Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: sön jul 09, 2006 5:19 pm
- Ort: Älmhult
Håller med fullständigtj0jje skrev:Tackar, jo det är då meningen iafpeppe skrev:Ser riktigt bra ut, lär bli en riktig nöjjes maskin
Tacker å bocker, ska försöka få den lite snyggare sen också med nån cool lack men i första hand ska den plågasPåsen Racing skrev:Riktigt grym bil måste jag säga![]()
/Påsen
/Påsen
PÅSEN RACING
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
- Ort: Piteå
jag hoppas du vågar plåga den lite iaf.. har märkt att du blivigt lite feg de sissta åren
du vågar ju inte ens åka moppe med Rikard 
E21 Turbo
Min bil!
Min bil!
Jo det hoppas jag också, fast moppe kan översättas till R6a och nybliven mc-kortstagare vid namn rikard som aldrig släpper och kör på bakhjulet med passagerare osv.johanedstrom skrev:jag hoppas du vågar plåga den lite iaf.. har märkt att du blivigt lite feg de sissta årendu vågar ju inte ens åka moppe med Rikard
Tackar, okej en c kadett då eller? Sedan, coupe eller city då?HeWeK skrev:Mycke härligt projekt
Kommer troligvis att inhandla en opel kadett i veckan ja me![]()
Ska bli en liten projektbil
Lycka till!!
fan vad jag börjar bli less på att man måste tillverka varenda liten sak och det tar en sån jäfla tid alltså, tror jag hade hunnit turbokonvertera 3 vanliga bilar på samma tid som jag byggt denna
Kan väl börja med berätta vad som hänt sen sista updaten i grova drag det jag kommer ihåg iaf. Har kapat lös flänsen på downpipen och slipat och grejjat och vänt på den. Sen fick jag göra om hela downpipen nästan till slut så det passa till avgaset men nu sitter allt där och dp lindad. Sen var avgasklämman från KL tvunget att modifieras ännu mer då den var alldeles för lång men nu passar det fint och fastdraget.
Fick göra om WGutblåset en tredje gång
Har gjort fäste till triggergivaren. Fixat till vxlspaken. Gjort en gaspedal och tillhörande wire. Skruvat dit varvräknaren. jävlats med stolen som nu sitter där. dragit soppa ledningar. svetsat om fuelrailen. Farsan har snart dragit klart bromsarna. Oljeledningarna sitter där. med mera med mera.
Nu börjar det se slutet men det är så mkt smågrejjer som jag aldrig räknat med som tar en himla tid men jag räknar med ha det mesta klart innan helgens slut.
Jaja nu ska jag sluta babbla här mitt på morgonen/natten och visa lite bilder istället.

Lindat och fint

yes

Oljetryck- samt -temp och till turbon

From the side, ser man WGutblåset också

Så här blev min oerhört snygga konstruktion på gasanordningen, med orginalets opel omega som mall, fast i plåt istället för plast. Inget tilton ställ direkt

Ser ännu värre ut vid spjällhuset men som sagt det funkar iaf

Här med svetsad stopp också

Börjar se ut som ett racekontor snart

Har börjat med en panel i alu också där alla mätare och diverse ska vara.

Början på det enkla soppasystemet med en opel omega orignalpump och en K-jet bosch 909 pump som går över till 13mm slang till 10 invändigt rör fram till motorn som också har 1 cm anslutning numera

Triggergivare

Avgassystem

Sidepipe

Bromsar

Elfläkten
- Påsen Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: sön jul 09, 2006 5:19 pm
- Ort: Älmhult
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Ser bra ut !
Kommer du på hösttävlingen ?
Kommer du på hösttävlingen ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Ser bra ut, men pressade kopplingar på bränsleslangar är ju att föredra och ett måste om du ska tävla.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Tack för de positiva kommentarerna det är kul att höra, går det lite bättre att skruva i högfart då
när är den för övrigt?

Om den går och är hel så, ja!Mr Garrett skrev:Ser bra ut !
Kommer du på hösttävlingen ?
Jo jag vet, det ska åtgärdas senare. men det får sitta där så länge, blev så där mest av tidsbrist. Ska byta ut minst ena pumpen sen också. Ska väl inte direkt tävla nåt i sommar heller, blir väl i så fall de blackrace som är kvar och där borde det ju slinka igenom och även kanske prova på, till hösttävlingen eller?phredde skrev:Ser bra ut, men pressade kopplingar på bränsleslangar är ju att föredra och ett måste om du ska tävla.
Det gör det säkert, har ingen aning om jag ska va ärlig det följde med mätarna jag köpte om jag inte minns fel. Billiga auto gauge mätare bara.Steve skrev:Finns det där fyrvägsblocket där du har oljettryck m.m. att köpa hos hydraulikfirmor?
ang bakaxlen
sitter inte opelaxlen fast med kappslad kardan?
flathead´s v8 är en lagom utmaning att trimma!
Re: ang bakaxlen
Menar du struten som fungerar som övre momentstag eller?isky skrev:sitter inte opelaxlen fast med kappslad kardan?