Har hängt i kulisserna här ett tag även om detta är mitt första inlägg. Tänkte det var dags att presentera mig nu när objektet är hemkört.
Är som sagt skåning, bosatt i Helsingborg. Ingen dununge direkt, inte heller lastgammal - men ganska grön som mekaniker (har mest bruksskruvat gamla Saabar och någon Citroën förut). Har dock alltid gillat bilar och fick för ett tag sedan för mig att det var dags för ett projekt. Surfade runt på nätet och läste några böcker om locost sjuor, blev sugen ... sen kom jag på att med fru, hus och två barn runt fötterna så finns det inte en chans att få något sådant färdigt på rimlig tid.

Nåja. Surfade vidare och hittade denna site. B20 plus turbo verkade ju mer än lite intressant. Dessutom klart mer hanterbart i omfattning...

Så. Sagt och gjort, dags att gå från ord till handling. Tyvärr var det inte helt lätt att hitta en bil med B20 (och lämpligt modellår) i denna södra landsände vars underrede inte bestod av kexchoklad eller hade ett pris som fick en att tro att den hade ett motorblock av guld...
Men det gick. Körde idag hem en faktiskt ganska frisk 242 DL -75 (finns säljaren mot förmodan här så -- det var ett nöje att göra affär med dig!). Nu ska jag bara laga den obligatoriska rosten (jaja, _helt_ rostfri var den naturligtvis inte