Impellerheadz garagetittar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

trevligt.. vad blev det för block denna gången då? b23?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

B230
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

är nog stabilare än b23an
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Hur går återuppbyggnaden?
Blir det foder eller..
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Tjenare.. Kan du va gullig å lägga in en bild på en förstärkt stötstång enligt ditt eget resept? :P På jobbet har vi tillgång till härd ugn å härdmästare.. Så göra kraftigare härdade stötstänger vore inget problem.. Frågan är bara blir de för tungt med solida? Har du kommit dej för och bromsa b20in någon gång? :)

Vore spännade med lite effektfakta.. :)

/Roggan
Jens Gustavsson skrev:lyfte på ventil kåpan i dag och hittade lite trasiga stötstänger (de sista reporna tog hårt på B20) men jag ska svetsa nya ända1r på dem i veckan.

ska också fixa ett vatten lakage i vattenpumpen mm.

sen är det mycket jobb på rallybilen,

men jag ska kolla lite allvarligare på hur det skulle gå att separera Hestec systemet från bilen.

för om man lix ska ut med motorn från bilen på lite sörvis så kan det va kul att testa lite i bänken före man river.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

B20TicPower skrev:Tjenare.. Kan du va gullig å lägga in en bild på en förstärkt stötstång enligt ditt eget resept? :P På jobbet har vi tillgång till härd ugn å härdmästare.. Så göra kraftigare härdade stötstänger vore inget problem.. Frågan är bara blir de för tungt med solida? Har du kommit dej för och bromsa b20in någon gång? :)

Vore spännade med lite effektfakta.. :)

/Roggan
Jens Gustavsson skrev:lyfte på ventil kåpan i dag och hittade lite trasiga stötstänger (de sista reporna tog hårt på B20) men jag ska svetsa nya ända1r på dem i veckan.

ska också fixa ett vatten lakage i vattenpumpen mm.

sen är det mycket jobb på rallybilen,

men jag ska kolla lite allvarligare på hur det skulle gå att separera Hestec systemet från bilen.

för om man lix ska ut med motorn från bilen på lite sörvis så kan det va kul att testa lite i bänken före man river.

det består av std ändar med 4340 rör som ryms utanpå, de svätsas sen i hop. (hadde fuskat lite med svetsningen, ska hålla nu )
Finnsebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 325
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:06 pm

Inlägg av Finnsebbe »

Var hade du Jens köpt 4340 röret? Innre och yttre diameter?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Finnsebbe skrev:Var hade du Jens köpt 4340 röret? Innre och yttre diameter?
snowboll racing inner dim som orginalets ytterdim och ca 10mm utvändigt ( nått raggar mått typ 3/8" :lol: )
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Satt egentligen å letade en annan tråd när jag såg den här igen... :)
Hur gick det egentligen för dig Robban ?
Gav du upp helt, med tanke på att det var länge sen man såg amman sist ?
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Han har inte tid med Amman, chassit är till salu men han har inte bestämt pris.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Robert Ågren
Impellerhead
Inlägg: 146
Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:06 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Robert Ågren »

Är väl som Fredrik säger... alla grejer finns till motorn och botten delen är ihopskruvad. Sen har det inte hänt så mycket och jag funderar som sagt på att sälja chassit, kommer väl nån annons framöver. Vore kul om nån häromkring ville ta över och fortsätta med volvo(TURBO!!)motor.....

Motorn tänker jag sätta ihop framöver och bromsa vidare, sen får man väl se om det också säljs eller om man hittar på nått med det.
Skriv svar