Impellerheadz garagetittar
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
trevligt.. vad blev det för block denna gången då? b23?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
B230
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
är nog stabilare än b23an
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Hur går återuppbyggnaden?
Blir det foder eller..
Blir det foder eller..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Tjenare.. Kan du va gullig å lägga in en bild på en förstärkt stötstång enligt ditt eget resept?
På jobbet har vi tillgång till härd ugn å härdmästare.. Så göra kraftigare härdade stötstänger vore inget problem.. Frågan är bara blir de för tungt med solida? Har du kommit dej för och bromsa b20in någon gång?
Vore spännade med lite effektfakta..
/Roggan


Vore spännade med lite effektfakta..

/Roggan
Jens Gustavsson skrev:lyfte på ventil kåpan i dag och hittade lite trasiga stötstänger (de sista reporna tog hårt på B20) men jag ska svetsa nya ända1r på dem i veckan.
ska också fixa ett vatten lakage i vattenpumpen mm.
sen är det mycket jobb på rallybilen,
men jag ska kolla lite allvarligare på hur det skulle gå att separera Hestec systemet från bilen.
för om man lix ska ut med motorn från bilen på lite sörvis så kan det va kul att testa lite i bänken före man river.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
B20TicPower skrev:Tjenare.. Kan du va gullig å lägga in en bild på en förstärkt stötstång enligt ditt eget resept?På jobbet har vi tillgång till härd ugn å härdmästare.. Så göra kraftigare härdade stötstänger vore inget problem.. Frågan är bara blir de för tungt med solida? Har du kommit dej för och bromsa b20in någon gång?
![]()
Vore spännade med lite effektfakta..![]()
/Roggan
Jens Gustavsson skrev:lyfte på ventil kåpan i dag och hittade lite trasiga stötstänger (de sista reporna tog hårt på B20) men jag ska svetsa nya ända1r på dem i veckan.
ska också fixa ett vatten lakage i vattenpumpen mm.
sen är det mycket jobb på rallybilen,
men jag ska kolla lite allvarligare på hur det skulle gå att separera Hestec systemet från bilen.
för om man lix ska ut med motorn från bilen på lite sörvis så kan det va kul att testa lite i bänken före man river.
det består av std ändar med 4340 rör som ryms utanpå, de svätsas sen i hop. (hadde fuskat lite med svetsningen, ska hålla nu )
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
snowboll racing inner dim som orginalets ytterdim och ca 10mm utvändigt ( nått raggar mått typ 3/8"Finnsebbe skrev:Var hade du Jens köpt 4340 röret? Innre och yttre diameter?

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Han har inte tid med Amman, chassit är till salu men han har inte bestämt pris.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Robert Ågren
- Impellerhead
- Inlägg: 146
- Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:06 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Är väl som Fredrik säger... alla grejer finns till motorn och botten delen är ihopskruvad. Sen har det inte hänt så mycket och jag funderar som sagt på att sälja chassit, kommer väl nån annons framöver. Vore kul om nån häromkring ville ta över och fortsätta med volvo(TURBO!!)motor.....
Motorn tänker jag sätta ihop framöver och bromsa vidare, sen får man väl se om det också säljs eller om man hittar på nått med det.
Motorn tänker jag sätta ihop framöver och bromsa vidare, sen får man väl se om det också säljs eller om man hittar på nått med det.