Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Blev måndag istället! Jo nu efter en herrans massa timmar, jag steg upp kl 10 på morgonen på måndag börja grejja med det sista smågrejjset som sätta in den andra stolen m.m. Emil kom runt 13-13.30 tiden och han for hem nyss, alltså 6 på morgonen tisdag. Nu är den provkörd och kan säga att det jazza fint på 3an när laddet kom, höll knappt den på vägen vid 0.8 i ladd :hihi: Men då börja det leva om i bakvagn efter lite provmappning, ville som inte dra iväg heller utan bara hoppa! Efter lite inspektion så kom vi fram att pinjongen vred sig uppåt ungefär 45 grader nästan och så var det inte från början. Inget som satt löst men efter en inspektion på stagen in i bilen så såg vi att hela plåten där fästet är gjort flexa som gummi! :doh: Så det blir en rejäl förstärkning där! Hade lite på känn att det ev inte skulle funka men ville ju prova ändå, bara förstärka det blev iaf inte sönderslitet! Så nu gäller det att fixa det sen finmappa in den! Kan också säga att det vibrera och lever om rätt lagom! :twisted:

Grundladdet är på ca 0.45 ladd i WGn och resten körde vi på regulatorn, laddet kom mellan 3-3.5k rpm och då sköt det på fint, så kan inte klaga på responsen i turbosystemet och då ska jag sätta i starkare fjäder så kommer den lite tidigare också!

Får ta lite bilder sen och kanske kan få nån mobilbild också av dom miljon folk som var och glodde :D Skulle försöka hålla det hemligt, men då fick en person höra att vi höll på och i en liten by, word travel fast! Som Driddler säger "man är aldrig så ensam när man skruvar men fan va kompisar man har vid uppstart" stämmer bra som fan :D Nä nu ska jag äta ett par mackor sen sova! over and out! :thumbright:
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

kul att ni trollade bort triggerfelet iaf:)
0.8?? då fattas det ju ett bar!
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

johanedstrom skrev:kul att ni trollade bort triggerfelet iaf:)
0.8?? då fattas det ju ett bar!
Jo fick ju trolla ett tag, men det gick inte med opelgivaren! Vi trolla dit en hallgivare 4-1, jag svetsa dit 3 bultskallar på hjulet! ;) kanske nånting du får göra lite snyggare på jobbet eller nåt! :D vi fick förstärka fästet också till givaren och schimsa och jacka lite men annars passa fästet! :) Vi körde nu på 98 oktan för e85 pumpen går inte tanka på natten. men spelar ju inte så stor roll, då bottnar jag inte spridarna iaf. och den blir lättare starta, nu när det var +2.8 grader, buurrhh! vi ladda som mest runt 1.2 tror jag men då börja ju bakvagen snurra runt sin egna axel nästan så man fick ju aldrig känna på draget! antingen spann det eller hoppa och vred sig. Får bakläxa på min superduper dopade ingenjörsritade bakvagnsupphängning! :hihi:
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

Faan va roligt jOjje! :thumbright:
det där med att allt lever om å dörnar å bankar beror nog på stummonteringen av drivlinan! :roll:
men men det ska juh kännas att det går fort när det går fort! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

Äntligen :thumbright:

Kommer det några bilder i action snart?
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

skruvas det vilt? gjort nåt åt infästningen av bakaxeln än?
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

Faan va du soover länge!UPDATES UPDATES PLIIIIIIIS! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Jag började på universitetet igår! :thumbright: Så det har varit fullt upp! men ska hem imorn då blir det förstärka som gäller! men det blir ingen körning i helgen, är en del smågrejjer som vi inte hinner fixa plus att jag jobbar på lördag. Måste göra om fälgarna till ET street hjulen för det spann rätt friskt med bara 0.8 i ladd så! men siktar på sista Blackracet på ons! Annars får man bara G-techa i sommar! :( Ohja det kommer fler sommrar, bara jag får drivlina att hålla ihop och allt annat att lira i sommar är jag nöjd ändå :)
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

Universitet!? ska du bli professor Jojje!?är det ume eller lule?tänkte på mackapären till låd kortningen! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

jaså, misstänkte nästan nåt sånt eftersom det blev tyst lagom till skolstart :) vad ska du läsa den här gången?

btw, vet av ett par slicks, på aluminiumfälg... de blir dina för det ringa priset av några tusenlappar host host :hihi:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Taxi674: Det är lule :)

Piraten: Maskin men det vet du redan :wink:

Fick ju ihop bakvagn i lördags, sen blev det ut och kollade över mappen, såg bra ut lite justering bara efter loggning. Spann 1-2-3-4, då var det lite fuktigt ute men det gör det på torr asfalt också med dom bakhjulen jag har nu :hihi:
Har sovit halva dan idag då gårnatten bestod av att banka hjulhus och svetsa stoppar på bakaxeln m.m. För att fara till pite för premiär/sista repan men då regnar ju hela dan bort så klart! Bilen har ju misständt lite och var lite skumt 2 vita stift och ett sotigt samt ett oljigt så det måste åtgärdas sen kolla över tändingen också!
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

j0jje skrev:
Spann 1-2-3-4, då var det lite fuktigt ute men det gör det på torr asfalt också med dom bakhjulen jag har nu :hihi:

fan va sugen jag blir på att få igång min då men det ser ja nog inte hända detta år :/

VI VILL SE FILM NU :thumbright:
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

känns som om det aldrig tagit sån tid för nån att lägga upp film, skynda nu TACK :lol:
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Blir tyvärr ingen film iår! har kollat kompen nu på bettan och konstaterat att en kolv eller ring har gått! under 6kg på fyrans cylinder! lite småsurt men känns ändå okej då säsongen ändå är så gott som över! blir riva framöver och se vad som hänt. Våra gissningar är att det ev var en spricka eller liknande i kolven efter raset i opelmotorn som dessa satt i, kolvbulten var ju iaf inte rak efter haveriet men kolven till synes, men skulle tro att det blir fixa 4 andra b23et kolvar till nästa säsong för att va på den säkra sidan, går ju ändå inte få tag på bara en kolv beg!

Har iaf fått prova och se att den funkar, hade dock varit kul att få prova med et slicksen! kommer en lista på alla uppgraderingar som väntar i vinter! kanske kan fixa lite bilder sen också!
Användarvisningsbild
ringstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av ringstrom »

j0jje skrev:Blir tyvärr ingen film iår! har kollat kompen nu på bettan och konstaterat att en kolv eller ring har gått! under 6kg på fyrans cylinder! lite småsurt men känns ändå okej då säsongen ändå är så gott som över! blir riva framöver och se vad som hänt. Våra gissningar är att det ev var en spricka eller liknande i kolven efter raset i opelmotorn som dessa satt i, kolvbulten var ju iaf inte rak efter haveriet men kolven till synes, men skulle tro att det blir fixa 4 andra b23et kolvar till nästa säsong för att va på den säkra sidan, går ju ändå inte få tag på bara en kolv beg!

Har iaf fått prova och se att den funkar, hade dock varit kul att få prova med et slicksen! kommer en lista på alla uppgraderingar som väntar i vinter! kanske kan fixa lite bilder sen också!
Fan va trist men du fick ju iallafall klar den och prova lite.. :P en sporre till nästa sesong..
Kadett c 16v turbo
bmw e36 m50 turbo
bmw e46 coupe v12 turbo
Skriv svar