
Jens G B20 142. PB 10.45 191km/t 2024 piteå
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Ja, vi får fan ta och hoppas att det torkar upp, annars blir det ju inge kul. Det regnar nog inte nu, men solen är inte framme så det verkar inte torka så mycket. Det är ju bara börja be till dräparvolvoguden att det blir sol som torkar bort regnet
Man vet aldrig, före man vet
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
De ska bli sol i eftermiddag enligt SMHI.se men de har ju haft fel förr... Ja hoppas de torkar upp iaf o blir bra väder!Wezzli skrev:Ja, vi får fan ta och hoppas att det torkar upp, annars blir det ju inge kul. Det regnar nog inte nu, men solen är inte framme så det verkar inte torka så mycket. Det är ju bara börja be till dräparvolvoguden att det blir sol som torkar bort regnet

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir inga race i helgen på grund av rengnet, även on det skulle finnas chans till nån repa i morron så är det inte värt resan mm då jag behöver minst 3-6 repor för att tuna in allt för att åka fullt tryck då jag inte hunnit göra det i veckan på grund av jobbet.
synd att vi inte for till sundsvall istället men det är lätt att va effterklok
blir det nå mer race typ blackrac eller liknande i norra sverge?
får satsa på åmsele "norrlands snabbaste" istället, någon som vet mer om det? orkar ta tag i det? vore det inte lämpligt att köra det om 2 veckor?
synd att vi inte for till sundsvall istället men det är lätt att va effterklok

blir det nå mer race typ blackrac eller liknande i norra sverge?
får satsa på åmsele "norrlands snabbaste" istället, någon som vet mer om det? orkar ta tag i det? vore det inte lämpligt att köra det om 2 veckor?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
komm till arvika till helgen vettja.. bara 79mil från sävar hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
mattias tyckte jag skulle lägga upp ett par bilder på B20 och vad som mer händer i "best dame garage in town"
nya turbon och lite mixter med ladningen som jag nu har fått upp till närmare 14v, förut var det ladrig mer än 12.5v men det gillade inte BB lamdan och dess logger så då fick jag en anledning att fördjupa mig i det som även är bra för gnistan och spridarnas snabbhet mm.
lite uppdaterigar på kylningen också.

bild 2 är vega bakaxel mek, peter tyckte den såg ut som ett skotkärr när den nu förflyttas på liknande sätt när man ska in med 2 bilar i garaget(står på plattorna till bakvagnen)


ett nytt rum med kompressor, bläster skåp och portnings arbets bänk med lyse genom bänken och med inbyggd utsug är också på gång, byggs av kusinen och snickaren Nicklas persson (mer bilder på det sen).

nya turbon och lite mixter med ladningen som jag nu har fått upp till närmare 14v, förut var det ladrig mer än 12.5v men det gillade inte BB lamdan och dess logger så då fick jag en anledning att fördjupa mig i det som även är bra för gnistan och spridarnas snabbhet mm.
lite uppdaterigar på kylningen också.

bild 2 är vega bakaxel mek, peter tyckte den såg ut som ett skotkärr när den nu förflyttas på liknande sätt när man ska in med 2 bilar i garaget(står på plattorna till bakvagnen)


ett nytt rum med kompressor, bläster skåp och portnings arbets bänk med lyse genom bänken och med inbyggd utsug är också på gång, byggs av kusinen och snickaren Nicklas persson (mer bilder på det sen).

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:

gissar också på att det var första versionen med hestec, mycket hi tec då

körde stumm tändning dock, han inte gå över till hestec styrd tändning då det som på bilden byttes växellåda hela tiden.
bilen såg också mindre sliten ut

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
håller på att tuna om chassit för oprepat underlag inför norrlands snabbaste, lite skilnad på fjädrarnas längd och utfomning
har gjort boströms westgate fjäder trix på framfjädrarna och tunnat fjädern nu lite för att få bilen lägre fast med lång fjäder för mer slag och mer chassireaktion.
motorn är startad och den värkar vatten-tät och nu laddar den 14.5 volt när allt onödigt är avslaget.
med elfläckt, 120db hårdrock och lyse blir det ca 13.0volt, det duger men skulle gärna fått va 13.8.



har gjort boströms westgate fjäder trix på framfjädrarna och tunnat fjädern nu lite för att få bilen lägre fast med lång fjäder för mer slag och mer chassireaktion.
motorn är startad och den värkar vatten-tät och nu laddar den 14.5 volt när allt onödigt är avslaget.
med elfläckt, 120db hårdrock och lyse blir det ca 13.0volt, det duger men skulle gärna fått va 13.8.


True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
annars har små renaulter,, typ 'laban'
väldigt långa fjädrar och väldigt mjuka.
Hade sådana bak på en Ascona B så de har rätt diam.
För vad du gjort nu är juh att slipat bort yttre härdskalet från fjädern, till viss del iofs,, men ändock slipat bort.
Jag är uppväxt i en ort där det fanns en lesjöfors fjäderfabrik, så man har juh snappat upp lite med åren man bodde där.(Fredriksberg)
väldigt långa fjädrar och väldigt mjuka.
Hade sådana bak på en Ascona B så de har rätt diam.
För vad du gjort nu är juh att slipat bort yttre härdskalet från fjädern, till viss del iofs,, men ändock slipat bort.
Jag är uppväxt i en ort där det fanns en lesjöfors fjäderfabrik, så man har juh snappat upp lite med åren man bodde där.(Fredriksberg)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ