Pitebo's 02:a SÅLD!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
John Rönnbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 320
Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
Ort: Piteå

Inlägg av John Rönnbäck »

Blackstage är körning på konbana med tidtagning.
Bild
Fd GOLiO
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

GOLiO skrev:Blackstage är körning på konbana med tidtagning.
man kan inte få köra mellan två koner 201m från varandra 2 bilar åt gången? :wink:
Senast redigerad av Jens Gustavsson den lör aug 25, 2007 5:35 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Jens Gustavsson skrev: man kan inte få kära mellan två koner 201m från varandra 2 bilar åt gången? :wink:
:hihi:
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Bjarne...
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: mån mar 27, 2006 4:43 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Bjarne... »

10.77 @ 212 tror jag det blev, äntligen går den som den ska! grattis!
Björn Forsberg
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

va kul grattis
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

det blev 10.74@212 med en värdelös 60ft på 1.725sek

hoppades på att kunna köra lite fortare i dag, men då jag måste vara på ett dop kl 14.00 så hinner det inte torka upp tyvärr...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Pitebo skrev:det blev 10.74@212 med en värdelös 60ft på 1.725sek

hoppades på att kunna köra lite fortare i dag, men då jag måste vara på ett dop kl 14.00 så hinner det inte torka upp tyvärr...
grattis till den fina tiden och slutfarten :thumbright:
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

tackar så mkt, kändes bra att knipa 10:an efter allt strul...

tiden på 201 var 7.011@172
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Pitebo skrev:tackar så mkt, kändes bra att knipa 10:an efter allt strul...

tiden på 201 var 7.011@172
kan du berätta lite mer om repan och instälningarna på bilen motorn?
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Repan var ju allt annat än optimal, i starten går den ner väldigt hårt på genomslagsgummina, vilket medför att den studsar upp igen och tappar lite fäste, 60foten låg ju på tråkiga 1.725, fästet var ju inte det bästa,, annars gick det hyfsat,jag lyckades ju få i alla växlar till och med :lol:

Laddtrycket var uppställt till höga 2.1-2.2 bar, vilket bör ge mkt mer effekt då jag även hade rätt mkt tändning, tror runt 24grader vid 2 bar och 8000. körde på vp csp.

Anledningen till att det inte gick fortare var nog delvis pga att turbon är kaputt, impellern kramades med huset i fredags på grund av att jag inte skruvat fast det typ :doh:. Spelet mellan hus och impeller blev typ 3mm längst ut mot inloppet :(

Sen vet jag ju inte om mina trottlar går upp helt heller(lixom lite svårt att kolla)..

Det var dock kul att åka ifrån polarens corvette med 383 och lustgas, han sa att jag drog ifrån bra på slutet..

för att utväxlingen ska komma till sin rätt behövs dock typ 150hk mer, växlar till 4:an strax före mål, ska gå runt 240 vid 8500 om jag inte minns fel??
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ok sånna turboskador bruka va rätt alvarliga, kanse har 100hk på grönbete? :wink:
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

ja, man kan ju alltid drömma :roll:

nej jag tror inte det är så allvarligt med turbon då det bara är yttersta centimetern som skadats, men det är klart lite effektivitet tappar man ju...

Hur som helst löser jag nog problemet med att ta och byta kompressor och hus med jons lilla hx55-grajer(om det passar?) isf blir det 65mm in, vilket bör vara rätt optimalt på min motor...

alternativt så ligger det en nyare modell av hx50 och skräpar, ska kolla vad det är för mått på den, kan bli ett alternativ...

jag har ju bara 16:s avgashus och 72mm turbin, känns lite trångt med tanke på mitt korta grenrör... skulle gärna ha ramlat över en billig S300.....
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

viket avgastryk har du ungefär?
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

har faktiskt inte hunnit kolla det än, men har gjort ett rör färdigt, så det är bara till att hänga dit det och ut och köra en vända..

tänkte mäta upp trycket före ic:n oxå...
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

i dga blir det nog att kolla avgasmottryck och tryckfall genom intercoolern, samt även kolla om jag kan bygga en hybrid av HX52 och liten HX55...

hur som helst har jag 2 olika turbos att välja mellan,

alternativ1: (om det passar) "hx52" med 65mm in och 72ut, 16:s avgashus....

alternativ2: HX50 67mm in och 77 ut, 25:ans avgashus....

tror alternativ2 funkar bäst med mitt korta grenrör, får se hur avgastryck och respons blir med de båda....
Skriv svar