Pitebo's 02:a SÅLD!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 320
- Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
- Ort: Piteå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21737
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
man kan inte få köra mellan två koner 201m från varandra 2 bilar åt gången?GOLiO skrev:Blackstage är körning på konbana med tidtagning.

Senast redigerad av Jens Gustavsson den lör aug 25, 2007 5:35 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21737
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
grattis till den fina tiden och slutfartenPitebo skrev:det blev 10.74@212 med en värdelös 60ft på 1.725sek
hoppades på att kunna köra lite fortare i dag, men då jag måste vara på ett dop kl 14.00 så hinner det inte torka upp tyvärr...

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21737
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
kan du berätta lite mer om repan och instälningarna på bilen motorn?Pitebo skrev:tackar så mkt, kändes bra att knipa 10:an efter allt strul...
tiden på 201 var 7.011@172
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Repan var ju allt annat än optimal, i starten går den ner väldigt hårt på genomslagsgummina, vilket medför att den studsar upp igen och tappar lite fäste, 60foten låg ju på tråkiga 1.725, fästet var ju inte det bästa,, annars gick det hyfsat,jag lyckades ju få i alla växlar till och med
Laddtrycket var uppställt till höga 2.1-2.2 bar, vilket bör ge mkt mer effekt då jag även hade rätt mkt tändning, tror runt 24grader vid 2 bar och 8000. körde på vp csp.
Anledningen till att det inte gick fortare var nog delvis pga att turbon är kaputt, impellern kramades med huset i fredags på grund av att jag inte skruvat fast det typ
. Spelet mellan hus och impeller blev typ 3mm längst ut mot inloppet
Sen vet jag ju inte om mina trottlar går upp helt heller(lixom lite svårt att kolla)..
Det var dock kul att åka ifrån polarens corvette med 383 och lustgas, han sa att jag drog ifrån bra på slutet..
för att utväxlingen ska komma till sin rätt behövs dock typ 150hk mer, växlar till 4:an strax före mål, ska gå runt 240 vid 8500 om jag inte minns fel??

Laddtrycket var uppställt till höga 2.1-2.2 bar, vilket bör ge mkt mer effekt då jag även hade rätt mkt tändning, tror runt 24grader vid 2 bar och 8000. körde på vp csp.
Anledningen till att det inte gick fortare var nog delvis pga att turbon är kaputt, impellern kramades med huset i fredags på grund av att jag inte skruvat fast det typ


Sen vet jag ju inte om mina trottlar går upp helt heller(lixom lite svårt att kolla)..
Det var dock kul att åka ifrån polarens corvette med 383 och lustgas, han sa att jag drog ifrån bra på slutet..
för att utväxlingen ska komma till sin rätt behövs dock typ 150hk mer, växlar till 4:an strax före mål, ska gå runt 240 vid 8500 om jag inte minns fel??
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21737
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ok sånna turboskador bruka va rätt alvarliga, kanse har 100hk på grönbete? 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
ja, man kan ju alltid drömma
nej jag tror inte det är så allvarligt med turbon då det bara är yttersta centimetern som skadats, men det är klart lite effektivitet tappar man ju...
Hur som helst löser jag nog problemet med att ta och byta kompressor och hus med jons lilla hx55-grajer(om det passar?) isf blir det 65mm in, vilket bör vara rätt optimalt på min motor...
alternativt så ligger det en nyare modell av hx50 och skräpar, ska kolla vad det är för mått på den, kan bli ett alternativ...
jag har ju bara 16:s avgashus och 72mm turbin, känns lite trångt med tanke på mitt korta grenrör... skulle gärna ha ramlat över en billig S300.....

nej jag tror inte det är så allvarligt med turbon då det bara är yttersta centimetern som skadats, men det är klart lite effektivitet tappar man ju...
Hur som helst löser jag nog problemet med att ta och byta kompressor och hus med jons lilla hx55-grajer(om det passar?) isf blir det 65mm in, vilket bör vara rätt optimalt på min motor...
alternativt så ligger det en nyare modell av hx50 och skräpar, ska kolla vad det är för mått på den, kan bli ett alternativ...
jag har ju bara 16:s avgashus och 72mm turbin, känns lite trångt med tanke på mitt korta grenrör... skulle gärna ha ramlat över en billig S300.....
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21737
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
viket avgastryk har du ungefär?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
i dga blir det nog att kolla avgasmottryck och tryckfall genom intercoolern, samt även kolla om jag kan bygga en hybrid av HX52 och liten HX55...
hur som helst har jag 2 olika turbos att välja mellan,
alternativ1: (om det passar) "hx52" med 65mm in och 72ut, 16:s avgashus....
alternativ2: HX50 67mm in och 77 ut, 25:ans avgashus....
tror alternativ2 funkar bäst med mitt korta grenrör, får se hur avgastryck och respons blir med de båda....
hur som helst har jag 2 olika turbos att välja mellan,
alternativ1: (om det passar) "hx52" med 65mm in och 72ut, 16:s avgashus....
alternativ2: HX50 67mm in och 77 ut, 25:ans avgashus....
tror alternativ2 funkar bäst med mitt korta grenrör, får se hur avgastryck och respons blir med de båda....