Pite Dragway 25-26 augusti (modemdödare)

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
polymoog
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av polymoog »

richard skrev:Najs! Dina fartbilder blir mycket bättre än mina när jag försöker mig på det där...
:thumbright:

Vad kör du med för slutartider ?
Tackar, slutartid varierar lite, brukar vara under 1/180 iaf. Snabbare än så så får man ingen eller lite rörelser, saktare så är det svårt att håller själva bilen i fokus.

Men jag brukar måste kasta en hel del bilder som inte lyckats ;)

Din Audi-eld-bild blev ju kanon :thumbright:

Vad använde du för ISO förresten?
Senast redigerad av polymoog den sön aug 26, 2007 7:47 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
polymoog
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av polymoog »

Wezzli skrev:Kör du negativ kontrast på dina bilder polymoog? Tycker dom ser gråa ut, men inte för gråa
Jag får dålig färgåtergivning i nästan alla mina bilder, oavsett vad jag har för inställning .... så dem allra flesta som du ser på hemsidan brukar ha behandlats, men även om man kan justera så kan man inte alltid få ett bra resultat. Jag har också problem med att kameran underexponerar i alla lägen, jag hade t.ex. ISO 400 och sen 800 i Piteå, har ju högre inställningar också men bruset är ju synligt i mina bilder redan from ISO 200 ibland och även om man har metoder för att få bort det värsta så funkar det inte på alla bilder.

BTW några var lite halv gråå pga röken från burnouten var kvar i luften :)
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

polymoog skrev:Din Audi-eld-bild blev ju kanon :thumbright:
Vad använde du för ISO förresten?
Just audibilden var en iso400 f/2.8 1/400sec.
Men jag brukar fuska å köra autoiso... ;)
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

polymoog skrev:
Wezzli skrev:Kör du negativ kontrast på dina bilder polymoog? Tycker dom ser gråa ut, men inte för gråa
Jag får dålig färgåtergivning i nästan alla mina bilder, oavsett vad jag har för inställning .... så dem allra flesta som du ser på hemsidan brukar ha behandlats, men även om man kan justera så kan man inte alltid få ett bra resultat. Jag har också problem med att kameran underexponerar i alla lägen, jag hade t.ex. ISO 400 och sen 800 i Piteå, har ju högre inställningar också men bruset är ju synligt i mina bilder redan from ISO 200 ibland och även om man har metoder för att få bort det värsta så funkar det inte på alla bilder.

BTW några var lite halv gråå pga röken från burnouten var kvar i luften :)
Det lät ju konstigt, vad är det för kamera?
Man vet aldrig, före man vet

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Användarvisningsbild
polymoog
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av polymoog »

Wezzli skrev: Det lät ju konstigt, vad är det för kamera?
Pentax *ist DL, den billigaste digital system kamera man kunde köpa sommaren 2006 :) Har inte sett så många bra recensioner av denna kamera, man så är jag också ganska grön på ämnet fortfarande :) Vad har du för kamera? Jag tycker inte heller om min kitobjektiv, tänkte köpa ett annat när $$$ tillåter
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

polymoog skrev:
Wezzli skrev: Det lät ju konstigt, vad är det för kamera?
Pentax *ist DL, den billigaste digital system kamera man kunde köpa sommaren 2006 :) Har inte sett så många bra recensioner av denna kamera, man så är jag också ganska grön på ämnet fortfarande :) Vad har du för kamera? Jag tycker inte heller om min kitobjektiv, tänkte köpa ett annat när $$$ tillåter
Som du kanske sett så ser ju mina bilder med 55-200 objektiv lite håriga ut jämfört med era. Misstänker att detta är till följd av mitt 1000kronors Tamron objektiv.

Jag kör med en Canon 400D kamera

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Användarvisningsbild
polymoog
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av polymoog »

Wezzli skrev:
polymoog skrev: Pentax *ist DL, den billigaste digital system kamera man kunde köpa sommaren 2006 :) Har inte sett så många bra recensioner av denna kamera, man så är jag också ganska grön på ämnet fortfarande :) Vad har du för kamera? Jag tycker inte heller om min kitobjektiv, tänkte köpa ett annat när $$$ tillåter
Som du kanske sett så ser ju mina bilder med 55-200 objektiv lite håriga ut jämfört med era. Misstänker att detta är till följd av mitt 1000kronors Tamron objektiv.

Jag kör med en Canon 400D kamera
Tänk på att du inte var lika nära alla gånger. Om du tittar på mina bilder från fjolårets tävlingar så ser du att jag hade samma problem. Det är ju svårare att få en skarp bild från avstånd om man zoomar in och inte har stativ. Jag brukar mest ta suddbilder/rörelsebilder från läktaren, jag har ju stativ men ibland ids inte ta fram den ;) Sen så var det inte alltid så tacksam belysning, och sen så kan man rädda vissa saker i Photoshop/Lightroom mm. Men det tar ju också mycket tid!
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

Ja, hade ju inte så höga förväntningar så därför satt jag mig där uppe. Har faktiskt inte fotat någonting i rörelse sen jag började med fotografi.

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

AffeAlien skrev:
mhr144 skrev:vart kom den framhjuls drivna saken ifrån och hur fort körde den, sånt har man ju bara sett på bilder från usa
Söder ifrån kommer den. Körde 10 nånting har jag för mig.

Finns hemsida här
http://www.team-avr.com/teamavr/index.htm

jo tråkigt att det vart rengn, skulle blivit en mycket rolig sportcompakt tävlig annars med många bilar.

dessa framhjulsdrivna bilar är helfräna :thumbright: är nåra på detta forum? skulle va kul med mer info om motorerna och hur man får sånt grepp i starten med framhjuls drift :shock:
quattroo
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av quattroo »

fina bilder! synd att vi inte hade vädret me oss... :(
Bjarne...
Lite mer laddtryck

Inlägg av Bjarne... »

Jens Gustavsson skrev:
AffeAlien skrev: Söder ifrån kommer den. Körde 10 nånting har jag för mig.

Finns hemsida här
http://www.team-avr.com/teamavr/index.htm

jo tråkigt att det vart rengn, skulle blivit en mycket rolig sportcompakt tävlig annars med många bilar.

dessa framhjulsdrivna bilar är helfräna :thumbright: är nåra på detta forum? skulle va kul med mer info om motorerna och hur man får sånt grepp i starten med framhjuls drift :shock:
www.carmaniacs.net där kan du hitta en del av infon ang. cherryn... just under 1000 hk på 2 liter...
Björn Forsberg
Användarvisningsbild
AffeAlien
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av AffeAlien »

Såg att det var en eller två stycken som stod där med filmkameran. Ingen här som känner sig träffad?
Skriv svar