diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

Låter helt rätt. Kämpa på i garaget och glöm inte ta med en filmare så vi får se monstret på banan :)

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
iceman_21
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: lör sep 23, 2006 1:29 pm
Ort: Norrland
Kontakt:

XX

Inlägg av iceman_21 »

Har tipsat bilsport om din merca och om Pontus toyota. =)
så snart kanske dom ringer ;-)


/
"When we´re good--they never remember....
when we´re Bad--they never forget"

GIS Getaway man in North
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: XX

Inlägg av MB 4 ME »

iceman_21 skrev:Har tipsat bilsport om din merca och om Pontus toyota. =)
så snart kanske dom ringer ;-)


/

hehe, låter nice. Faktiskt så sitter jag med emanuel gylling´s från bilsport visitkort mitt framför näsan här hemma. Ja tro jag fick det av evert nån gång då man inte hade minnet med sig???? Han hade också tipsat om min bil till bilsport, å då fick han ett visitkort som han i sin tur lämnade över till mig. Man får se vad som händer....



Men just nu så har då kopplingen bytts å det greppar BETYDLIGT bättre! Trots att det fortfarande e en snikvariant som jag egentligen inte vill köra med. Men den får duga tills vidare. Men det ledde i sin tur att det blev så hetsigt i drivlinan så nu har jag fått hoppande-bakvagn sjukan. Så gjorde den aldrig förut me gammkopplingen. Den va för len helt enkelt. Men det gräver då rätt så friskt iväg 1,2,3an. Så greppet måste fixas. Undra hur det kommmer att bli när jag hänger på kompressorremmen?:doh:

Ja å kompisen erik.h.a på forumet ska ut senare ikväll å prova mixtra lite me olika däck osv. Remmen till kompressorn ska också hängas på för att kunna prova den också med icke-slirande koppling. Ska bli kul.

Hoppas det nu inte regnar imorgon. Det skulle vara kul att nu fara dit å testa lite....
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
lserobban
För mycket laddtryck
Inlägg: 158
Blev medlem: tis apr 24, 2007 4:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lserobban »

Var annars jag i fylle svammlet på hotellet :] tipsade han på mantorp park då vi stog och pratade om nya byggen etc. huvudsaken att du hör av dig till han då ditt bygge är hur grymt som helst. Platsar det inte i bilsport, platsar inte mycket!
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

lserobban skrev:Var annars jag i fylle svammlet på hotellet :] tipsade han på mantorp park då vi stog och pratade om nya byggen etc. huvudsaken att du hör av dig till han då ditt bygge är hur grymt som helst. Platsar det inte i bilsport, platsar inte mycket!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att ja va osäker på vem det var. Som sagt, man svammel ju en hel del på hotellet....
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Tog ett kort iaf, synd att det inte blev nån körning trots meket före:

Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 206
Blev medlem: tis jul 10, 2007 4:50 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Johansson »

Ja ha bara som byggt ihop ä, å sen funka nä.
Ruggigt frän merca! :thumbright:

Vet du vad det sitter för element i dieselpumpen original? En polare håller på planera ett liknande bygge och funderar över om det skulle gå sätta i 6 st element från en fyrcylindrig 300 för att få upp flödet till varje cylinder.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

orginal så sitter det 5,5 mm element.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 206
Blev medlem: tis jul 10, 2007 4:50 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Johansson »

Tackar!

Det vore intressant att veta riktigt vad dom byter ut där borta i Finland men det lär dom nog hålla hemligt. Lite därför han spånar på att testa bygga om pumpen själv med andra standarddelar, det låter otroligt att dom låtit tillverka egna element då det nog inte finns någon ekonomi i det.

Går det bygga om alla pumpar eller måste man ha turbopumpen?
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

nog tro jag det kan finnas ekonomi i att dom låtit tillverka egna element. en 6 cyl pump ombyggd går ju trots allt på mellan 10 - 12000:- å dom har byggt om ett stort antal sånna pumpar. Då får man heller inte glömma bort att dessa element går att använda i både 4 å 5 cylindriga pumpar. Så det bli rätt så många ändå.


Och jo, det e som ganska hemligt dedära med pumparna. Rent allmännnt å bygga om till "superturbos" e ganska hemligt.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
lserobban
För mycket laddtryck
Inlägg: 158
Blev medlem: tis apr 24, 2007 4:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lserobban »

ingen fara, spelar ju ingen roll i det stora hela :) hoppas man bara får se den i action, sett dig snurra förbi på norrmalm nån gång men inte så fränt att spana genom fönster...
raver
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 11, 2006 4:43 pm

Inlägg av raver »

Anton din rackare.. du kan inte bara varapå hotellet o ragga.. du måste få fart på oljebrännaren så man kan komma förbi o känna lite på sakerna.
/David
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Inlägg av Erik Nygårds »

tjena hur går det med denna i vinter då några modds? mvh Erik
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

raver skrev:Anton din rackare.. du kan inte bara varapå hotellet o ragga.. du måste få fart på oljebrännaren så man kan komma förbi o känna lite på sakerna.
/David
håller helt klart med :)
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

ja än så länge e det väldigt lugnt på den sidan. Bilen står ännu i vinterförvar å inte ens uppallad. Men snart så e det väll tanken att börja ta tag i det hela. Det som står prio ett är bakaxeln som skall bytas ut. eller lättare sagt diffklumpen. Å det lutar mest mot en detroit-lockerdiff. Den får duga då jag inte alls har tänkt köra bana med bilen. Mest raktfram å till affären för att handla.

Sedan så ska ju även motorn ur å plockas isär. Motorns skick invändigt kommer att få avgöra om den blir lite fler mods för effektökning. Ser det okej ut så äre väll en uppgradering där då för att kunna ladda 3 bar i motorn.

Större turbo står också på listan. Men det e ju som ett ganska snabbt moment, så det lämnar jag tills senare.

Annars i övrigt så ska den också fixas till lite utvändigt. Huven skall lackas, nya däck å även helst en omgång slicks bak. Andra lyktor fram å bak skulöle också få en mer "streetigare" look på bilen.

Men allt e bara planer än så länge. Jag e såpass less efter förra vinterns skruvande då jag vet hur påfrestande det e . Men i år e det ju som betydligt mindre som skla göras så det kanske går bättre i år.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Skriv svar