bromsspår? vartdå?Efter sig lämnar bilarna gummirök, avgaser och bromsspår.
Vad är en streetracebil?
-
- Forumsberoende
- Sleeper_86
- Forumsberoende
lite ot men ändå.. vill mig minnas att lokaltidningen här nere beskrev ett streetrace som ett "chickenrace".
alla ställde sina bilar i en jättestor ring och i ringen var dom 2 tävlande i var sin ände. för att seda sätt full fart mot varandra och den som vejde förlorade..
än är inte den sista idioten född, men de e rätt rolig läsning..
alla ställde sina bilar i en jättestor ring och i ringen var dom 2 tävlande i var sin ände. för att seda sätt full fart mot varandra och den som vejde förlorade..
än är inte den sista idioten född, men de e rätt rolig läsning..

//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Så tragiskt att man kan vara så fel ute. Många på forumet tycker mest att det är festligt att folk kan vara så tröga. Det som bör betänkas att gemene man får en felaktig bild och istället för att tycka att det är inte så farligt med sånt där, så kan de istället bli helt rabiata i värsta fall och ställa till ett jävla hallå helt i onödan. Jag är inte den som vill vara värsta morltanten, lägger gärna själv en börn eller drar mot den som är sugen. MEN man bör försöka välja tillfälle så att man inte retar folk i onödan för i regel kommer det alltid surt efter. Stolpskott och idioter kommer altid att finnas sånna kan man inte göra något åt. Men då sådana trögskaft som denna reporter är i farten är det inte till våran fördel ifall då debatten blir så snedvriden, finns risk att vanligt folk tror att vi bilintresserade är helt galna och helt utan hänsyn.
Synpunkter på detta mottages gärna.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
håller helt med!!bossrules skrev:Så tragiskt att man kan vara så fel ute. Många på forumet tycker mest att det är festligt att folk kan vara så tröga. Det som bör betänkas att gemene man får en felaktig bild och istället för att tycka att det är inte så farligt med sånt där, så kan de istället bli helt rabiata i värsta fall och ställa till ett jävla hallå helt i onödan. Jag är inte den som vill vara värsta morltanten, lägger gärna själv en börn eller drar mot den som är sugen. MEN man bör försöka välja tillfälle så att man inte retar folk i onödan för i regel kommer det alltid surt efter. Stolpskott och idioter kommer altid att finnas sånna kan man inte göra något åt. Men då sådana trögskaft som denna reporter är i farten är det inte till våran fördel ifall då debatten blir så snedvriden, finns risk att vanligt folk tror att vi bilintresserade är helt galna och helt utan hänsyn.
-
- Forumsberoende
Va fan? Hur kan jag ha missat detta?? Sicket jävla stolpskott som har "informerat" reportern...
"De illegala loppen körs på framför allt Hamnvägen, Västra Vallgatan, Birger Svenssons väg och Västkustvägen. "
Jo tjena! Det är väll fan ingen som gasar på dom gatorna?? Jag har inte sett ett jävla spår från Birger svenssons väg till västra vall på hela sommaren.
"Oftast är bilarna av japanskt märke, "trimmade" med ett chip.
- De har hur många hästar som helst."
Jo man tackar, nu är det nog många Honda ägare som blev glada i Varberg
" - Grundpriset för varje bil ligger runt 70000, men är, med utrustning, värda tre gånger så mycket."
Nu hoppar vtec killarna jämnfota av glädje! 210 000:- för en civic...
Det som skrivs i den tidningen är inte värt att läsa.. Som vi säger här. Hallands Dumheter..
/David
"De illegala loppen körs på framför allt Hamnvägen, Västra Vallgatan, Birger Svenssons väg och Västkustvägen. "
Jo tjena! Det är väll fan ingen som gasar på dom gatorna?? Jag har inte sett ett jävla spår från Birger svenssons väg till västra vall på hela sommaren.
"Oftast är bilarna av japanskt märke, "trimmade" med ett chip.
- De har hur många hästar som helst."
Jo man tackar, nu är det nog många Honda ägare som blev glada i Varberg

" - Grundpriset för varje bil ligger runt 70000, men är, med utrustning, värda tre gånger så mycket."
Nu hoppar vtec killarna jämnfota av glädje! 210 000:- för en civic...

Det som skrivs i den tidningen är inte värt att läsa.. Som vi säger här. Hallands Dumheter..
/David
-
- Forumsberoende
detta är pinsamt, dom skrev dock en artikel senare och förklarade att dom tagit i lite i överkant.
de finns kanske 5-10 bilar i varberg som håller på att gasa runt i stan. det är några honda crx vetc, s2000. och en å annan bmw.
jag tror inte ens dom rejsar. det mest stå å tomvarva bakom gallerian, mycket mycket pinsamt.
varbergs bo
de finns kanske 5-10 bilar i varberg som håller på att gasa runt i stan. det är några honda crx vetc, s2000. och en å annan bmw.
jag tror inte ens dom rejsar. det mest stå å tomvarva bakom gallerian, mycket mycket pinsamt.
varbergs bo
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
- Fredriksson
- För mycket laddtryck
Jo det var nån dokumentär dom visade. En två barns mamma som körde street på kvällarna och hennes kar skruvade i bilen 24/7Thunderbolt skrev:Har de inte visat en dukomentär på TV om en person som körde streetraceing (var det inte en tjej också)?

Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
"Troligen ligger pengar i potten.
- Det är endast den inre kretsen som vet. Man racar inte gärna med en dyr bil med risk att den ska bli skrota om inte pengar lockar. "
detta är ju helt puckat hur kan man ens säga detta?
dock så tyckte jag att det var mycket underhållande att läsa vad han hade att säga haha
- Det är endast den inre kretsen som vet. Man racar inte gärna med en dyr bil med risk att den ska bli skrota om inte pengar lockar. "
detta är ju helt puckat hur kan man ens säga detta?
dock så tyckte jag att det var mycket underhållande att läsa vad han hade att säga haha
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
tjena
tänkte skriva å fråga, lite hur vet han att dom behandlar bilarna som skit?? har han bil själv??
är han avundsjuk??
det värsta är när man inte kan ta upp problem på Nyanserat sätt utan överdriva å ta i så man kräks, Folk som läser tidningen tror jue på allt som står i tidningen,
Problemen kvarstår.... tror folk vill ha mer räserbanor å strippar men det är fult med motorsport i Sverige, trots att vi har så mkt yta så finns det inga Strippar man kan köra på, alltid nån som klagar på motorljud...
återigen måste vi pröva våra bilar på gatan !
Inte jag då jag bor i Munchen på autobahn får man köra fort
mvh Calle
är han avundsjuk??
det värsta är när man inte kan ta upp problem på Nyanserat sätt utan överdriva å ta i så man kräks, Folk som läser tidningen tror jue på allt som står i tidningen,
Problemen kvarstår.... tror folk vill ha mer räserbanor å strippar men det är fult med motorsport i Sverige, trots att vi har så mkt yta så finns det inga Strippar man kan köra på, alltid nån som klagar på motorljud...
återigen måste vi pröva våra bilar på gatan !
Inte jag då jag bor i Munchen på autobahn får man köra fort

mvh Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

Gubben måste ha sett någon eller några av fast and furius filmerna. Ganska stereotyp medial bild av streetracing, lite väl överdriven för att folk ska ta det på allvar.
Hadde killen vart ute på fältet en enda gång och följt ett race så hade han nog skrivit annorlunda. Eller så är han helt enkelt dum i huvudet.
Tråkigt, men det finns alltid puckon. Så e de bara.
mvh//Joakim
Hadde killen vart ute på fältet en enda gång och följt ett race så hade han nog skrivit annorlunda. Eller så är han helt enkelt dum i huvudet.
I Volvo/saab sverige?!?Oftast är bilarna av japanskt märke
Grannpojken som berättat det eller?"trimmade" med ett chip. "
Låter ju bara som en sur vresig 60åring som har en 18årig granne..."Bilarna känns igen på att avgasrören är minst fyra tum, de har vinge på bakskuffen och är utrustade med kjolpaket. "
Tråkigt, men det finns alltid puckon. Så e de bara.
mvh//Joakim
Bmw e36 sedan
7mgte supra motor
R154 låda med tilton 3skivig
Supra kardan
GT35R
Helsmidd motor med ARP bultar
Civinco sprut
Helbur
60 grader styrförmåga
Uppspänd lamelldiff 188hus
Egentillverkade delrinbussningar i hela bakvagnen