Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Ringstrom: jo precis :)

Tänkte lista lite inför vinterns uppgraderingar. Som jag skrev tidigare så har jag börjat plugga på universitet igen så det kommer inte komma uppdateringar varje dag direkt. Men tankar inför vintern är iaf dessa:

*Köpa MSD 6a och blaster spole och köra med fördelare.
*Köpa väghållningssats så det blir lite gokartkänsla på gatan.
*Montera dit volvo skivor och ok fram
*Hänga upp motor och vxl-låda med hårda gummikuddar samt ett stag med gummibussning.
*Bättre ljuddämpning av avgassystemet
*Täta plåten in i kupen och in med en matta så det går köra utan hörselkåpor m.m, den ska helt enkelt gatanpassas mer än vad den är nu då jag kommer köra mkt mer på gatan än på bana.
*Göra ordentlig plats för et streetsen
*Köpa nya lågprofildäck till 15" alufälgarna
*Fixa till bottendelen kry igen.
*Porta toppen mkt mer och mirafräsa sätena
*Ev bygga ett helt nytt insug
*Förstärka framvagnen
*Köpa en hastighetsmätare av nåt slag

Ja det är det mesta jag kommer på nu men det tillkommer nog ett par till förändringar!
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

du får göra ett ryck i helgen! jag har ju frärt om trigger hjuler nu, bara byta kolv och du hinner köra igen innan snön kommer! :)
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

johanedstrom skrev:du får göra ett ryck i helgen! jag har ju frärt om trigger hjuler nu, bara byta kolv och du hinner köra igen innan snön kommer! :)
Då skulle man haft en komplett b23 botten som man snabbsvarva ner kolvarna på bara, nån som har nåt skräp liggandes till självkostnadspris? :hihi:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Tänkte att det verkar som jag dött här i tråden så jag slänger upp några bilder på räsern, även om det inte direkt hänt nåt. Har haft fullt upp med studier och supa *host. :hihi: och när jag väl varit hemma har jag hållt på med andra bilar, där också min vinterbil som jag kommer slänga upp en liten meningslös tråd om :thumbright:

Bild
....

Bild

....

Bild

Ductape is the shit :thumbright:

Bild

Har fler bilder också men det räcker nog så där :P Skulle kanske tagit bilder på det som är nytt istället, kanske blir senare idag :)
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

Skaru köra med stummad fördelare? Eller ska du modifiera tändkurvan på nåt sätt?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Moggemx skrev:Skaru köra med stummad fördelare? Eller ska du modifiera tändkurvan på nåt sätt?
Ska köra med msd6a och blaster spole var det tänkt. Så stummad blir det ju inte. :)
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

Moggemx skrev:Skaru köra med stummad fördelare? Eller ska du modifiera tändkurvan på nåt sätt?
jo han ska köra med stum fördelare, men inte stum tändning.. VEMS!!
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

johanedstrom skrev:
jo han ska köra med stum fördelare, men inte stum tändning.. VEMS!!
Bra att du fyller i johan då jag knappt vet vad jag själv ska ha :wink:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Då har 4 b23et kolvar anlänt, fast jag är i lule och hinner inte hämta ut dom i veckan om inte jag kan fixa nån som gör det åt mig. Det får ses.

Slänger in nån bild som jag tog för nåt tag sen också

Bild

Bild

Triggerhjul av edström med lite bättre precision än mitt hastverk med ögonmått :wink:

Bild

Skaffade en lampa som ska fungera shiftlight då det behövs en lite större än den i min varvräknare.

Bild

Så här blev förstärkningen av momentstagsfästet, båda rören på varje sida går till buren, ska dock målas så klart!

Bild

Så här blev bakhjulen med lite hastig vitfärg
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Då har man äntligen fått tummen ur röven och skruvat lite kadett, vilket känns grymt kul då man nästan fått lite abstinens :lol:

Jag och edström rev maskin idag och lyfte ur han, när vi plocka isär han och tog ur 4ans kolv och stake förvänta vi oss knas mellan ringlandet eller liknande på kolven men inte ett märke på kolven den såg ut som när vi satte ihop den, hmm konstigt då den tagit in massa olja och dålig komp, låter bilderna tala lite för sig nu, ni får ursäkta bildkvallan det är från mobilen men man ser ungefär iaf

Bild

Toppen av

Bild

Hmm inge sot på 4ans?

Bild

Motorn ute

Bild

Det här är oljeringen på 4ans kolv, nån som ser nåt skumt med den? :doh:

Fabriksny kolv och dom har förmodligen monterat ringar till en b21, så jag behöver inte byta kolv eller kolvar, behöver bara byta ringar på 4an cylinder men alla ringar ska nu kollas upp innan den sätts ihop men man förvänta sig inte det på en ny kolv, Men nu har jag ju 4 b23et över som man kanske kan sätta i en reservbottendel eller nåt :)

Bild

Så här ser en bra ring ut

Bild

Breve varann

Nu är man igång igen och det känns mkt bra, ska försöka skruva lite fler helger än jag gjort hittills i vinter nu.

Tänkte skaffa ett 228mm plant svänghjul är det nån som har nåt sånt liggandes? och borra om för bmw tryckplatta, prova med en orginal 325 tryckplatta och sinter först, går inte det är det ju bara köpa en sachs 618 pch montera, tror ni det går med 215 sinterlamell på 228mm svänghjul eller blir det nå problem? Sen ska vi försöka dra toppen lite rakare mot ett bock med att montera nå plåtar längst ut och dra ner den i mitten, bara kalldra så den blir lite rakare sen ska edström plana den både på under och översidan sen blir det porta den ordentligt och lämna på mirafräsning, men återkommer kanske i en tråd med det på forumet. Nu blire sova ska upp och lyfta ner en låda utomhus på en omega kombi imorgonbitti jättekul

:roll:
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

Kul att du lever jojje!God jul & Gott nytt år på dej!mitt projekt ligger still nu pga en investering i pannrummet på huset!(Janfire Pellets anläggning)! :thumbright: :D
har inga roliga bilar!;)
Niklas.L
För lite laddtryck

Inlägg av Niklas.L »

Jaha, där ser man att det allt är fart i det gamla garaget. Ska le åt tanken av dig liggandes under kombin imorn :hihi: Men som man bäddar får man ligga...

Edit: Trevlig att se att far din tar sig tiden att julpynta garaget också :P
Har en räservolvo!
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Niklas.L skrev:Ska le åt tanken av dig liggandes under kombin imorn :hihi: Men som man bäddar får man ligga...
Den som bäddar får man ligga med, heter det väl :?: :roll: :hihi:

:arrow: :) /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

det var skumt det där mad ringarna.!! har du gjort nå mer framsteg eller skruvade du bara omega igår?
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

när jag var dit, typ kring halv fyra så skruvade han mest isär reservdelsbilen .
Skriv svar