Max effekt B20 UTAN turbo

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Jo förutom skadorna som jag tror Rickard gjorde i fronten så är den väl hyfsad. Vad är de för annons? Är ju alltid nyfiken hehe.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
lindblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: mån nov 24, 2003 9:25 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lindblad »

ligger här under säljes, intressekoll 164 eller nått heter annonsen.
hähä, ja han använde verkligen bilen då han hade den =)
suzuki 1127cc turbo
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Jasså den.. Nej har inga såna pengar och hade jag haft så lägger jag nog på bilarna jag har först.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
lindblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: mån nov 24, 2003 9:25 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lindblad »

kan ju vara idé, du verkar ju ha en del potenta objekt på gång
suzuki 1127cc turbo
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Ja precis. Tänkte föresten att när du nu känner till både den rosa och antisitgrå 162 turbo så borde du väl minnas mig med? Körde ju omkring själv med en mer potent 64 än de två då i lycksele. Sen gick de ju en väldigt fin svart 64 som var nästan orginal men med diffad axel.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

flyttar denna fina tråd till sugmotor
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Inlägg av bossrules »

Tja! Kul att någon kommer ihåg min gamla 142:a. Motorn byggdes av HJB Racing Engines i Laholm. Var en och annan som blev lite snopna då dom blev dragna av en gammal 142:a. Saknar brölet av ett par vidöppna 48:or. I mitt tycke bland de häftigaste motorljud som finns. Känns lite vemodigt att den blev slaktad. Skulle varit kul att testa den i dag och känna ifall den gick lika bra som man minns. Har nästan funderat på att bygga en ny 142:a men det blir nog inte av för numera ska pengarna räcka till barn och allt möjligt. Ägde även den rosa "Bobban på berget". Han som gjorde motivlackering skulle nog låtit bli :hihi:. Avslutade med en blanksvart 64 reg nr EXD 400. Den blev tyvärr repad överallt av en färnärmad flicka. Man skall inte strula med dom som inte växt upp :doh: . Har i alla fall en 70:s mustang som en del av er säkert sett eller hört.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
kojima
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: sön apr 22, 2007 3:17 pm

Inlägg av kojima »

jag har 2,2 l körd i bänk till 193hk på hjulen
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

kojima skrev:jag har 2,2 l körd i bänk till 193hk på hjulen
den b20in skulle vara kul att få lite info o bilder på
Oskar
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons jun 27, 2007 6:39 pm

Inlägg av Oskar »

Jag vill gärna se bild på den där 2,8 liters b20 motorn :shock:
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Sitter nu och kikar på detta mycket trevliga forum för första gången och jag må säga att det här är helt rätt ställe för mig som gillar gamla Volvos.
Och nu när jag läser den här tråden så börjar man att ångra sig litegrann att man sålde en B20 uppborrad med smidda kolvar lättade lyftare+svänghjul strokad & balanserad vev, dubbla Solex 40:or med uppsvarvade halsringar till 45mm, hade den 2,4 L motorn i en VW 1500 Notchback till folkracebil. Sålde bil och motor för 1500kr. till en kompis som jag tror blev rätt nöjd. Det är också synd att man inte bänkade den någongång för den gick förbaskat bra.

Mvh.
jos4561
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: ons aug 25, 2004 12:54 pm
Ort: ljusdal

Inlägg av jos4561 »

westrin var du från iggesund?
är själv från ljusdal. åker en röd ama -66a med svart huv å gammal bmw frontplåt under grillen.
b20 sugis på 2,3liter.
jan-ove
jag tycker inte om när enkla saker typ värmekranar börjar innehålla kretskort
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Jodå jag bor i Iggesund och åker omkring i en grön V40 T4.
Förhoppningsvis så kommer denna fram till slut.
Volvo 140 V8

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Användarvisningsbild
Nordgren
Lite mer laddtryck
Inlägg: 19
Blev medlem: lör sep 08, 2007 12:13 am
Ort: Östersund
Kontakt:

263 hk med denna B20 topp...

Inlägg av Nordgren »

Bild

Bild

Bild

:thumbright: :thumbright:
Användarvisningsbild
Pv Kustom
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: ons okt 10, 2007 8:12 pm

Inlägg av Pv Kustom »

Satan vilken gobit! :thumbright:
Lågt? - ja tack!!
Skriv svar