Har en Passat (Pazzuten) 74:a som jag tänkte göra nå kul med. Kom i Söndags på att jag skulle göra nå kul med bilen å naturligtvis kom tanken på trimmning eller motorbyte. Sitter idag en 1,6l på 55 hk å en 4 petad låda i den vilket gör att den varvar som SATAN över 80-85. Satt å fundera på en Golf GTI-motor eller nått i den stilen när polaren kom på att d e ju en längsgående motor i Pazzuten så varför inte kolla på en Audi 4:a!? Ringde en polare på skroten i närheten å där fanns en 86-87:a Audi 80 GT/E Motor på 110 hk å insprutning samt även en 5 petad låda som skrek efter min uppmärksamhet. Ska ta å kika på grejjorna på Torsdag. Får väl ta å mäta bred på lådan samt kika på drivaxlarnas längd mm. Skulle vara fränt med 110hk istället för 55 hk i den lilla Pazzuten (väger 970kg) å dessutom 5 växlat.
Vad tror ni om ett sådant projekt? Nån som har kläm på måtten på VW kontra Audi?
Här några bilder på Pazzuten
De Soto coupe 1950
Vauxhall Victor Super 1957
Ford Escort 1957 (Projekt Cheap And Free gasser)
Flytta undan allt skrot som hänger på torpedväggen så borde det inte vara några större problem att trycka dit en femma; motorrummet ser inte ut att vara allt för olikt en gammal Audi 80, och där får de väl plats? 2.2liter, 20v och påtvingad andning = 220hk? Passa på att sparka in ett quattro-paket också så har du en rolig sleeper-vinterbil. Kanske inte årets budgetprojekt, men å andra sidan brukar väl de flesta busbilsbyggen spåra ur mer eller mindre ganska snabbt?
Tack för info å tips! e mest intresserad om en 5växlad Audi v-låda e bredare å större än en 4v låda? Vill veta om jag kan använda original drivaxlarna eller om dom blir för korta eller för långa??
De Soto coupe 1950
Vauxhall Victor Super 1957
Ford Escort 1957 (Projekt Cheap And Free gasser)
vw/ audi ved å bytte frontplåten fra en passat 81-87 for 5er å motorfester( dom er svest i bilen)fra audi 90/ passatmed 5er ) så passar ALLE vw /audi motorer. bensin som diesel , 5 eller 6 eller 8 sylindre)åsså gearbox 5 eller 6 tr... nei spørr bare..... sleeeeeper look, å sint bil; kan even bygges om til 4x4, med enkle middel
klæm på. sleeper er det iallefall: pssst: 4 syl finnes i 2,0 liter, å 2,2 liter å 16 v topplokk fra 1,8 er samme greiene( samme delenr) 20 v 4er( 1,8t) passar direkt in åsså.... å diesel forstås( 1,6 å 1,9 å 2,0)..... men noen feller er det