Innan hade jag B200F spridare o med orginal trycket på 2.5bar, hade täknt o köra med e85 så köpte en btr i stället.
Sen trimmade jag bilen o köpte 850T spridare.
För att det ska vara sama mängd bränsle som B200F spridarna ger på 2.5bar blev det endast 1.64bar med de ny spridarna.
Så nu undrar jag ska jag ha högt tryck o orginal spridarna eller lågt tryck o 850T spridarna? Har ej räknat ut hur högt trycket behöver vara på orginal spridarna om jag endast kör med E85 med med 850T så är det 3.32bar räknat på orginal bil o med bränsle förbrukning x1.2.
O nu när jag trimmat bilen bör den vell vilja ha mer soppa så jag bör vell öka trycket en aning då?
Här är motor receptet om det skulle behövas:
Blocket B230A,
Toppen lätt portad och planad 405-topp med större avgasventiler (rostfria) hårdare ventilfjädrar och alubrickor,
JT 4-2-1 extraktorgrenrör med 2,5" collector,
2,5" simon system med främre ljuddämpare,
H-Kam,
Sportluftfilter,
Insugsrör från B230F 87:a med delar från insugsrör B200F (360 GLT 85-89),
Sprutet från 360 GLT 85-89 motor B200F,
Spridare från 850t 302cc,
Bränsletryckregulator från Kl-Racing http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=693 ,
Bensin pump till 940Turbo från biltema art.nr 52-203
Den levererade följande vid 13,2volt (ca 7-8A)
2,6l/min +-0,1 vid 5bar
2,9l/min +-0,1 vid 3 bar,
Tank armatur med förpump från 244 87:a med B230F,
Elfläkt,
Tändstift NGK Racing B7ECS,
Högeffektständspole från biltema art.nr 53-403,
Tändmodul biltema art.nr 53-2600,
Fördelarlock förmodligen från biltema art.nr 56-056,
Rotor från Auto Experten,
Bränsle filter till 240, Volvo Original del från volvo,
Lambdasond från 240 87:a med B230F.
Tändkablar märke Volvo från Auto Experten,
Ställbart kamdrev
Bränsletryck:
Bensin: 1.64 Bar
50/50: 2.15 Bar
E85: 3.32 Bar