skivorna kan inte ha varit gammla!klart att ytrost dyker upp dagen efter dom blivit monterade!blästra å putsa å lite färg så e dom som nya!
tog skivorna komplett med nav och ok!
okena såg ut att vara utbytes då det skymtade en guldaktig nyans under dyngan! 500kr fick jag punga ut för kittet!Det var den enda 2.2 Rekorden som fanns där!
Ser ut som att det var abs på den där rekorden? Det sägs att dessa ej passar för att göra sån här konvertering. Du kanske ska kolla det lite noggrannare innan du lägger extra jobb på det!
Holger skrev:Ser ut som att det var abs på den där rekorden? Det sägs att dessa ej passar för att göra sån här konvertering. Du kanske ska kolla det lite noggrannare innan du lägger extra jobb på det!
skulle den där ABS joxet göra att det inte passar!?på spindeln på rekorden såg det lika ut iallafall som på kadetten förutom ett extra fäste för givaren!?
ok!jag var till garage och pallade upp kadetten å tog bort kadettens orginal bromsar då dom inte skulle palla med en regbes för större effekt!orginal bromsköld passade inte pga rekord skivans större diameter!skivan passade på navet men muttern går inte tillräckligt djupt för att låsas med sax pinnen!får kolla upp ett tunnare lager elr tunnare mutter och bricka!annars passade oket å skivan bolt on!:D
Har rekorden samma bultmönster 4/100? hade för mig att vissa rekord har 5/120 som vissa bmw. vad ska du besikta med för låda och bakaxel då? Tror det är enklast att få igenom den som bara ändrat fordon om du behåller orginalbakaxeln till besiktning annars blir det nog för mkt ändrat så du måste gå genom en sfro, men är inte säker en del säger att det är så och andra har fått igenom typ kadetter med att byta motor låda bakaxel och bara gjort en vanlig regbesiktning.
j0jje skrev:Har rekorden samma bultmönster 4/100? hade för mig att vissa rekord har 5/120 som vissa bmw. vad ska du besikta med för låda och bakaxel då? Tror det är enklast att få igenom den som bara ändrat fordon om du behåller orginalbakaxeln till besiktning annars blir det nog för mkt ändrat så du måste gå genom en sfro, men är inte säker en del säger att det är så och andra har fått igenom typ kadetter med att byta motor låda bakaxel och bara gjort en vanlig regbesiktning.
Rekord har alltid haft 4/100 förutom sprint på 67-71 som hade 5/120 som commodore! ska mäta bromsarna bak om dom motsvarar SBP krav,om det funkar så får opel axeln sitte kvar!annars så blir det volvo!