KADETT C COUPE! Projekt "RÄDDA COUPEN"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

skivorna kan inte ha varit gammla!klart att ytrost dyker upp dagen efter dom blivit monterade!blästra å putsa å lite färg så e dom som nya!


Bild

tog skivorna komplett med nav och ok! :thumbright:


Bild

Bild

okena såg ut att vara utbytes då det skymtade en guldaktig nyans under dyngan! 500kr fick jag punga ut för kittet!Det var den enda 2.2 Rekorden som fanns där! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

är det någon som har framfjädrar till Kadett C liggandes!? :shock:
har inga roliga bilar!;)
Holger
För mycket laddtryck
Inlägg: 256
Blev medlem: ons jun 06, 2007 10:26 pm
Ort: Tibro

Inlägg av Holger »

Ser ut som att det var abs på den där rekorden? Det sägs att dessa ej passar för att göra sån här konvertering. Du kanske ska kolla det lite noggrannare innan du lägger extra jobb på det! :?
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

Holger skrev:Ser ut som att det var abs på den där rekorden? Det sägs att dessa ej passar för att göra sån här konvertering. Du kanske ska kolla det lite noggrannare innan du lägger extra jobb på det! :?
skulle den där ABS joxet göra att det inte passar!?på spindeln på rekorden såg det lika ut iallafall som på kadetten förutom ett extra fäste för givaren!? :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

ok!jag var till garage och pallade upp kadetten å tog bort kadettens orginal bromsar då dom inte skulle palla med en regbes för större effekt!orginal bromsköld passade inte pga rekord skivans större diameter!skivan passade på navet men muttern går inte tillräckligt djupt för att låsas med sax pinnen!får kolla upp ett tunnare lager elr tunnare mutter och bricka!annars passade oket å skivan bolt on!:D :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

om det var bromsskölden som var ivägen för att få dit prylarna är det väl bara att slita bort den ?
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

Ersviken skrev:om det var bromsskölden som var ivägen för att få dit prylarna är det väl bara att slita bort den ?

ja fan,den va juh bara å skicka till etiopien! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Har rekorden samma bultmönster 4/100? hade för mig att vissa rekord har 5/120 som vissa bmw. vad ska du besikta med för låda och bakaxel då? Tror det är enklast att få igenom den som bara ändrat fordon om du behåller orginalbakaxeln till besiktning annars blir det nog för mkt ändrat så du måste gå genom en sfro, men är inte säker en del säger att det är så och andra har fått igenom typ kadetter med att byta motor låda bakaxel och bara gjort en vanlig regbesiktning.
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

j0jje skrev:Har rekorden samma bultmönster 4/100? hade för mig att vissa rekord har 5/120 som vissa bmw. vad ska du besikta med för låda och bakaxel då? Tror det är enklast att få igenom den som bara ändrat fordon om du behåller orginalbakaxeln till besiktning annars blir det nog för mkt ändrat så du måste gå genom en sfro, men är inte säker en del säger att det är så och andra har fått igenom typ kadetter med att byta motor låda bakaxel och bara gjort en vanlig regbesiktning.

Rekord har alltid haft 4/100 förutom sprint på 67-71 som hade 5/120 som commodore! ska mäta bromsarna bak om dom motsvarar SBP krav,om det funkar så får opel axeln sitte kvar!annars så blir det volvo! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
coupè
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: fre mar 31, 2006 10:18 pm
Ort: Norge

Inlägg av coupè »

mantan och asconan har rätt bromsar i bak, kadettens räcker bara till 72hk enligt SBP.

ascona a axeln breddar bara någon cm mot kadettens och är bolt on
Skriv svar