hissa upp och kolla om det går vrida ena hjulet alls medans du håller fast det andra på nåt vis, går det så är det en lamelldiff... dock så vet jag inte hur hårt de brukar vara inspända.
Okej, när jag bytte däck så rullade de åt samma håll, när jag snurrade på axeln....
ska prova som du sa att hålla fast ena hjulet och snurra på de motsatta om jag orkar. se hur mycket det krävs...
Tanten kommer inte bli glad
Om en lamelldiff är välldigt hårt spoännd så beter den sig exakt som en svetsad.
Prova när det är barmark och asvalt, sen kör du med fullt rattutslag i en cirkel, och kollar på innerhjulet, går det välldigt fort så är det antingen svetsdiff elle en för hårt spänd lamelldiff.
ta en vanlig garagedomkraft och hissa upp bilen i nån sida så ena bakhjulet är i luften och det andra i backen sedan skruvar man lös hjulet som är i luften och gör sig en platta med en fast svetsad mutter i mitten som då har samma bultcirkel och passar där hjulet ska sitta, sen är det bara ta sig en monentnyckel och kolla om diffen släpper! En lammeldiff brukar väl släppa kring 8-15 kilo...