jag lägger upp ett projekt här tänkte jag

tack till,,,, jimmie möllerstedt... pelle nilsson... richard bengtsson...theis gay... dan alko...bennie svetsare..
det enda den här bilen handlar om är EFFEKT!! inget bling bling eller exklusiva lösningar.... destu mindre vikt å destu mer effekt är destu bättre...billigt ska det vara oxå!!... gärna så det blir näst intill okörbart

det hela började för nått år sen när jag köpte mig en uno turbo för en tusenlapp...som jag tänkte trimma lite å blåsa dörrarna av mkt dyrare bilar... villket jag gjorde oxå

efter ett tag tröttnade jag på att foten trillade igenom golvet hela tiden å skrapade i asfalten... jäkla rosthög tänkte jag ... å raggade tag i en annan kaross lite nyare som var nerplockad i beståndsdelar... i med motorn från den gammla å fläska på som satan igen

enda tills vevlagerna gick åt skogen å jag krökte vevstakarna å brände min rallycross koppling...
då raggade jag tag i en 2 liters 16v delta motor med kass växellåda... det gjorde iofs inget då jag tänkte köra med croma låda i vilket fall som helst...
gick bra med den motorn ett litet tag...sen pajjade oljepumpen å jag tröttnade på alla el fel i härvan... man kunnde lixom inte göra ett skit utan att den gick i nödläge...
då gick tankarna till den lite äldre varianten den sprängsäkra å lätt trimmade twincam motorn istället... raggade tag i en hel bil å tog isär hela motorn å inspekterade allt. å monterad nya lager packningar H-profils vevstakar mm mm ...kolvarna behöll jag orginal då vi bromsat över 415hk å 587nm i vrid på kompisens motor med orginal kolvarna på plats....
ihop med motorn i rappet... för att sedan krångla ner den i fiatens motorutrymme... när klockan slog halv 4 på morgonen så satt den där den skulle i rätt vinkel med sump å i sidled... även så att jag kunnde bygga ett eget växelreglage....
svetsade ihop ett gäng drivaxlar i rätt längd å smidde ihop ett växelreglage... polaren tittade in å smaska ihop elen... då körde jag med orginal sprutet och tändningen...på med en kkk turbo å lite annat lull lull.... wips den startade direkt... kopplade in 4st delta 16v spridare som extra komplement till orginal spridarna... nu banan skulle det ut å gasas... 3" sidepipe impade inte på grannarna direkt , med det sket jag i

efter en snabb inställning av soppan... ca 20min ... så körde jag in den i broms rummet... den lämmnade vid det tillfället 370hk och 434nm med lite strul att få soppan att räcka till.... glad i hågen körde man å fläska på gatorna ända tills man sköt ett tryckrör för 7 gången... då var turboraset ett faktum... men vad gjorde det igentligen... jag ska ju ändå ha MYCKET STÖRRE tänkte man

hem å rev ner skiten å nu har man bultat på en större snurra i storlek med en hx35a å 1000cc spridare å haltech sprut... nu ska det bromsas närmre 500hk är det tänkt iaf

lägger upp bilder från början till start ...
detta e gammalt trimm till 1301cc... 850R turbo ..fläskigare insug ..mm mm

första bilen... bromsade 215hk å 280nm med trasig motor på 1301cc å 8v

sprängde toppackningen vid 2,25kg i ladd å kokande bil

inte så farligt som jag först trott.....

turbon som jag bromsade med på 2litraren första gången med...1,9kg 370hk

vid denna tidpunkten så har 1301cc hittat ett nytt hem ... en något nyare fiat kaross... det är den jag använder mig utav idag oxå...
Ras...japp det kan man säga

byggde en distans till medbringaren inne vid lådan då en drivaxel var för kort när jag monterade 2liters motorn å låda
H-profilare....
kopplingen från helix autosport
bromspapper ....
bilder på hur hon ser ut nu med 2 litraren ... lite fixad i karossen med ny front
slänger in lite bilder på när det satt en 16v oxå ...å lite bilder på mitt nya insug.... å annat lull lull
manlig laddtrycksmätare

min instrumentpanel börjar bli klar......jag e fan ingen jävla sömerska iaf...det har jag kommit fram till

MOTOR....
croma 2 liters block genomgånget med nya lager å H-profil stakar...
toppen orginal ...men ska portas av mig själv... försedd med NA kammar funkar kanon...
stor intercooler från kl-racing
nuvarade turbo wx kebo... typ holset hx35:a
orginal grenrör och insug på... ajden skickar flänsar till mig i veckan

3" dp och avgas
2,5" tryckrör
4 puckad sinter lamel å helix tryckplatta
Haltech e6k
orginal tändning
1000cc spridare
trippla biltema 025 pumpar ska moteras efter catchtank... holley matarpump
E85 kommer det att mappas och bromsas med
sen e där en jädra massa smått pill