Semesterbilen :) Mycket bilder!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Semesterbilen :) Mycket bilder!

Inlägg av Rogge »

ja då det inte händer alltför mycket just nu med min 142 (som jag bygger på just nu), så tänkte jag visa upp "min" blivande "semesterbil" 8)

en 145 från -69! - HGV is the shit :D

det är tänkt såhär. jag o flickvännen åker upp till morbror goran utanför sthlm (samma som hade min 142 ståendes på gårn) den 6:e augusti, o jag fixar till denna, sen den 13:e aug. så åker vi till nynäshamn för att ta färjan till gotland och därifrån den 17:e så åker vi till oskarshamn och sedan hem till ängelholm, för att sedan dagen efter lördagen den 18:e åka ner till vallåkra :D

detta är ju iofs om jag hinner göra allt som måste göras på den innan vi åker till gotland. så det hänger på mej att göra allt detta. o tanken är, att om den blir klar, så lämnar vi min nuvarande bruks beemer i sthlm, och kommer ha denna som brukshäck tills vidare.

det som behövs göras är,
1. renovering av bromsar, räcker förhoppningsvis med att byta ut oken. o slipa bort ytrosten på skivorna med stålborste, men jag jagar bromsok för tillfället. ska till skroten på onsdag o kika, sen renovera hemma i vedbon, eller på jobbet.
2. byta vatten pump o returröret från värmepaketet
3. byta fronten och vänster framskärm.
4. allmän service (den är avställd sen innan 2000 om jag inte har fel) så tändelar, oljor o filter ska bytas.
5. besikta, försäkra o genomföra ägarbyte.

dessa bilderna är från den 25:e mars när jag sist va i sthlm o hälsade på morbror goran, samt va på seminariet "ta hand om din volvo" som 140klubben anordnade
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bilderna är tagna av flickvännen Jessica. då jag är den som pumpar på luft i däcken :)

o som vanligt när det gäller mina objekt, så är de inte utan planer :) så, jag kan väl avslöja vad jag skulle vilja göra med denna.. B30+M400 vore SÅ fränt! :twisted:
Senast redigerad av Rogge den fre aug 08, 2008 5:10 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Oddball
Lite mer laddtryck

Inlägg av Oddball »

nån framgång? :D
Oskar
Lite mer laddtryck

Inlägg av Oskar »

Oddball
Lite mer laddtryck

Inlägg av Oddball »

tackar :D :D
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

det blev aldrig nån uppdatering på denna sidan..

men bilen står nu isthlm, o väntar på mej.. det är nå knas med soppa tillförseln, antingen ksit i tanken elelr spruckna slanagr/ledningar. ska kika på det när jag är där nästa gång. troligtvis till sommaren..
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

ett år senare, en veckas konstant meckande och ett nytt försök på bilprovningen.

bilderna.

Börjar med dom från telefonen..

Bild
Bild
Bild

sen dom från kameran..

översikt..
Bild
Bild
Bild
Bild

lite rostlagning
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

mer översikt..
Bild
Bild
Bild

Extra utrustning och tillbehör..
Bild
Bild
Bild
Bild

Besiktningsprotokollet.
Bild
Bild

på väg in till bes. så dog bilen igen, samma symptom som innan med soppan, troligtvis skit i ledningarna, pumpen o allt sånt. så jag stannade o tog fram dunken o kopplade in den, o körde så, jag har ju inte skruvat dag som natt i en vacka för att missa bes tiden. det va inte poppis på bes fick smöra mej ur spansk flagga o bärgning. 8) så jag ska byta ledningarna under oxå, blir väl lördag/söndag natt tror jag. för den ska gå hem iår!

visade sig på bes att tornet som håller övre länkarmen och stötdämparen är ruttet på baksidan, o även rambalken där.. sen skrev han nog fel på länkarms infästningen, det är vänster som är dålig.. så framvagnen ska bytas, tror det blir köpa nya bussningar, slipa o blästra upp länkarmarna, måla o dona så fint :) så man får en helt renoverad framvagn, lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på :)

sen har man ju börjat undra vad det är som driver en "tillsynes" frisk person att tillbringa sin semester med att svetsa på ett gammalt rostvrak! nånting är helt åt skogen i min skalle.. :roll:
Användarvisningsbild
robinmoppe
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av robinmoppe »

tuff bil :thumbright: kul med lite rostlagar billder tycker jag :)
244 -88
245 -84 etanolbil
http://www.garaget.org/robinmoppe" onclick="window.open(this.href);return false;
Alriksson
För mycket laddtryck

Inlägg av Alriksson »

helt otroligt att du orkar när det verkar vara mer "ogolv" än golv. :roll: :thumbright:
Skriv svar