Mitt bygge!
B20 75:a, b21 et kolvar, m-stakar, lätt svänghjul, pluggat lyftgaleri,viktat ect..
tg kam 12,4/113/270, 38.5/46 topp spec port på avg(bild kommer snart)
rullvippor, kg brygga..
Egetbyggt plenum o insug, mortonic 740/bmw535, volvo gröna spridare,
turbo kkk24, ic o wastegate Audi s2-91-...
Grenrör alla`robban special..detta känns inte bra, men ja hinner inte annars...ja e väldans osäker när det kommer till pluggar i lyft galeriet o turbo osså..
AMAZONKUNGEN låter lite malligt men det har inget att göra med att ja e "kung" på något något sätt (namn från jobb).
E de nån som har nårra erfarenheter ang galleriet/grenröret så skriv en rad....
Tanken med motorn är att den ska dra från 2000 rpm helst lägre eller rättare sagt ja vill slippa den där ketchup effekten...
Oj visst ja komp:8.3 tänker ladda 1-1,3 bar
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=2302
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=2301
B20 för ever..våga vägra OHC
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 19
- Blev medlem: mån jan 12, 2004 1:20 am
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 19
- Blev medlem: mån jan 12, 2004 1:20 am
flera bilder...
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=2303
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=2304
E de nån som har koll på hur nära grenröret kan komma bränsleledningarna???
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=2303
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=2304
E de nån som har koll på hur nära grenröret kan komma bränsleledningarna???
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 19
- Blev medlem: mån jan 12, 2004 1:20 am
Jag skulle nog rekommendera en isolerande skyddsplåt mellan grenrör och insug om det går.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- R. Erlingsson
- För lite laddtryck
- Inlägg: 1
- Blev medlem: tor jul 12, 2007 4:38 pm