christellracing (1898,4hk på v power)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
buddha
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 211
Blev medlem: fre aug 20, 2004 10:12 am
Ort: Täfteå

Inlägg av buddha »

boosted_142 skrev:yepp det stog i bilsport, grattis till sveriges fränaste gatbil! :shock: Fattar inte bara hur ni lyckas besikta monstret :P

besiktat Nej :thumbright:
10:41 @208 kmh
6.60 @170 kmh
MXZ 600 X B***H
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

är inte reglerna så för att få delta på edps evenemangen? eller har jag helt missuppfattat det?
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

boosted_142 skrev:är inte reglerna så för att få delta på edps evenemangen? eller har jag helt missuppfattat det?
I Max Street klassen så behöver man inte ha besiktigad bil.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

det enda som står i dom reglerna är att den skall vara registrerad hos vägverket, vilket våran är.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

har varit och handlat bilsport nu och det var ju ett bra repotage för en gångsskul, nästan som på den gamla goda tiden när bostic reste runt i sverge och gjorde repotage :thumbright:

vissa likheter med mad-magnus camaro repotaget, mattsvart, elak, laglös, mål att va värst på stockholm gata nattetid :twisted:

var också kul att man var själv vart nämd i samanhanget , det är kul att säga att man har haft en liten del i sverges snabbaste gat bil, än om den mest varit som motor consult då fredde (predde på detta forum) emil, jompa och fräsarn dragit de tunga lassen.


skulle va intresant att diskutera lite på djupet hur ni ska tackla nya utmaningen att bli snabbast på gat soppa nästa år?

vad är den tiden och vem har rekordet?

och vad står på uppdaterigs listan, cristell, jompa, emil ,fredde??

jag har nåra ideer tror jag på hur man skulle optimera motorn för sån soppa.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Grattis till en jäkligt stenhård bil :thumbright:

Ang. reglerna på bilsport eventsen, förut var det tvunget att vara besiktat, men de ändrade reglerna när deras eget bygge inte gick att besikta mer :roll:

Vad det gör ibland, undra om de ändrat reglerna om jag kommer med något problem som gör att inte jag får köra :hihi:
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

det finns nog inget officiellt världsrekord på någon macksoppa då det är väldigt löst definierat, förmodligen ett hjärnspöke hos ägaren :D

grundläggande ideer är väl en låda som går att lita på (ex.vis rossler TH210XHD) samt nya länklager i bakvagnen, följt av en krängningshämmare.
kommer även bromsa motorn och beställa en converter anpassad till maskin.

riva ut all gammal el och fixa till nytt å fint
ny inredningsplåt (tunnel, instrumentbräda osv..)
optimering av kylsystem om möjligt

Dörren måste även lagas efter att ha seglat iväg i 260 blås i polen nu i helgen som var. Lite små repor samt en backspegel som sett bättre tider.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

i dag och i morron blir det bromsning av the beast hos dr erni.

jag snackade med emil och de hadde jobbat till 4 i natt med små grejor som generator, slanger el mm.

de var på väg att åka dit nu (15 mil från stockholm)

vi lägger upp info när vi hör nå nyheter :)
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Inlägg av Nyberg_ »

haha sjukt bra film mer sånt :D :thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ingen info här heller ska ringa emil och fråga om det har börjat bromsa än om en stund

http://www.zatzy.com/showthread.php?p=3 ... ost3715192
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

ja nu börjar man bli lite sugen på vad som sker hos Doktorn :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

uppdate!

snacka just med emil.

de hadde just kört ett snällt prov pull på grundtrycket (under baret) och de var på rätt sida 1100hk iallafall och 1300nm.

ska börja gasa på allvar snart, emil skulle hålla oss uppdaterade :)
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Häftigt! :lol:
Vilken soppa kör man på??
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
Ort: Piteå

Inlägg av johanedstrom »

v-power
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

emil ringde och rapporterade att dagens bromsning var över och fortsätter i morron, allt tar tid och inga större optimerigar var gjorda än men den lämnade 1337hk 8) / 13.5psi/6800rpm och 1500nm.

(13.5psi är väll ca 0.85-0.9bar? ingen räknare här, psi x 0.069)

emil hoppades på att hinna testa lite mer bränsle/tändnings sjusterig i vems burken i morron på de låga trycket innan trycket skruvas upp.

men jag tror att de är ganska smarta och de riskerar nog inget onödigt och pressar motorn för hårt då turbo agregat och soppa mängd inte räcker så långt som motorn vill.

2 st garret T76 på en 9Liters lågtrycks raggar motor skulle jag gissa börja bli en begränsning runt 1550-1650hk??

avgastrycket skulle kollas i morron också.
Skriv svar