Har lite planer på att tvångsmata en hoj, det sitter förknasare på den idag men tanken är att bygga om till insprut och köra med Megasquirt.
För att göra detta på smidigast möjliga sätt så har jag kollat runt lite för att hitta lämpliga spjällhus.
Jag kan ju tillägga att jag är chockad över de priser svenska skrotar vill ha för reservdelar, det är hutlösa priser för 10 år gamla spjällhus!
Sen fick jag ett impulsivt ryck, kollade på ebay och inhandlade ett GSXR 1000 spjällhus ifrån -06 med dubbla spridare per cylinder.
Behöver jag tillägga att priset inklusive frakt inte ens var i närheten av vad svenska skrotar ville ha för ett gammalt spjällhus?
Och nu får jag ett som nästan är nytt

Nu till den tekniska frågan.
Motorn levererar otrimmad ca 160hk/l i sin nuvarande sugform, den är på 900cc.
De förknasare som satt på hade 38 eller 40 mm invändig diameter. (sitter på jobbet så minns inte exakt)
De spjällhus jag köpt har 43mm invändig diameter om jag inte minns fel.
Detta betyder alltså att jag kommer ha lite större diameter på insuget, i dagsläget så är planen att försöka slänga på nya spjällhuset med så små modifikationer som möjligt.
Eftersom spjällhuset är större så borde det påverka på något sätt, däremot så vet jag inte riktigt hur?
Målet är att ladda runt 1 bar och plocka 250-300hk.
MVH
/Leo