

Borrade opp huvudmunstyckena till närmaste överdimension med borren jag hade i garaget, dvs 2mm. munstycket var 158:ans storlek innan å med det fick den alldeles för lite soppa vid laddtryck.. Plockade sen ihop allt igen å provstartade.. den var fortfarande klen på gasen.. enligt "lambda-voltmätaren" så fick den på tok för lite soppa vid gaspådrag å dog bort.. När jag provat lite kom brorsan dit å kom med på en provtur.. Vi testade ett par "gasningar" å konstaterade att den nog får mera bränsle nu men ennu en aning magert över hela registret.. Konstaterade i ett skede oxå att varvräknaren "flaxar" en aning när den knycker å dör bort.. Brorsan föreslog då att vi skulle testköra den utan vakuumreglering.. Då började den gå att köra åtminstone.. Nu tålde den mycket bättre gas.. den bockade då bara till ett ögonblick vid gaspådrag men komsedan igång igen.. Men den fick ju erndå för lite soppa så.. Provade oxå ställa upp bränsletrycket en aning.. Lite tidigare tändning lade vi oxå.. Ändrade nu inte så mycket.. Sen kröp mörkret på å vi tog inga fler lopp genom byn.. Finns nämligen ett par känsliga personer i grannskapet som gillar att störa sejj på ungdomarnas kraftiga intresse för trimmade motorer..

Så vi satte in Ladan.. Ja ska på lördag prova att montera ett par brickor under nålarna så dom kommer högre upp. Dom går nämligen inte att justera. Får se om det räcker för att den ska få tillräckligt..
Hör av mejj sen...
