Pysventil (installation)

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
TenDo
Lite mer laddtryck

Pysventil (installation)

Inlägg av TenDo »

Ett ämne som det skrivits endel om men dock har jag inte hittat någon om självaste installationen. Jag köpte en billig ventil med möjlighet att justera trycket från förarstolen, men blir inte klok på hur den skall monteras.
Bild
vart går alla nipplar !? enda instruktionen som var med var att man skulle montera T-korset med pilen mot wastegaten (gissar att det är mellan WG & magnetventilen som det skall klippas).. skulle upskatta svar & gärna även såna detaljer som om det spelar roll om man klipper mitt i eller om slangarna bör vara en viss läng m.m. Sen om någon vet vad brickorna (6) är för något vore det kul att få svar på =)

/TenDo
"Growing older is mandatory - Growing up is optional"
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hur du ska sätta T korset visste du redan, de ska sitta mellan övertrycksuttaget & wastegaten, det går antagligen bara en slang in i wasten? då är de den du beskriver.
sedan sätter du tillbaka slangändarna på 4 & 5 som du skrev, med pilen mot wasten om de står så, borde inte spela någon roll alls eg.
3an drar du en slang in i kupeen från.
sedan sätter du den på förslagsvis 2an, 1an behöver du inte koppla in, det är där luften ska pysa ut men om du inte vill det ska pysa inne i kupen kan du dra en slang därifrån ut i motorrummet igen om det väsnas.

skruvar du nu in skruven så den är helt stängd så funkar de ju precis som de gjorde innan, öppnar du den får du lite läckage & därmed högre laddtryck. inte så avancerat.

de svarta brickorna ser ut att vara några hållare för delarna, men hur de ska sitta vet ja inte, strunta i dom annars.
MVH
Användarvisningsbild
TenDo
Lite mer laddtryck

Inlägg av TenDo »

Ahh tackar så mycket, var 1:an som jag var ytterst osäker på.. Undrade vart returflödet skulle gå, men om det bara ska pysa fritt var det ju en hel del enklare, tackar så mycket larsat
"Growing older is mandatory - Growing up is optional"
Skriv svar