ihop monteringen kommer börja idag. och så kommer sen "lilla" vinkelslipen fram för att kapas bort 2st fästen som skall göras om och kanske göras om om jag orkar bågar utan att jag har en del
kommer antagligen gå ut till garaget senare och borra hål slipa hål i svingen och sen svetsa dit fästerna till dom nya dämparna ungefär så här kommer det bli
va bara tvungen att gå ut med pennan något sånt här blir det
oljekylsfästet goes diet ca 50% vikt borta skall renslipas lite bara
bilder
edit: va ute och slipa lite nu. kallt gå ut i träskor och med tröja och ta en kall slipmaskin = wrong
har även varit i kontakt med ett företag i USA som säljer trim och delar till dessa motorer om eventull sponsring. sponsring med gratis prylar kunde dom inte gå med på men sponsring på delar med viss rabatt verkar dom vara villiga att ge
nu har jag fått galenskaper i huvudet igen. hittade en fiddy fälg med samma bredd som min orginal och med skivbroms men då e det 1200:- + med broms och drev..
dock verkar det vara leverans ifrån dom om en månad alltså 4mars.
man börjar ju undra varför man bygger om så pass mycket. jo för det e kul men vilket jobb det är
bozze86 skrev:nu har jag fått galenskaper i huvudet igen. hittade en fiddy fälg med samma bredd som min orginal och med skivbroms men då e det 1200:- + med broms och drev..
dock verkar det vara leverans ifrån dom om en månad alltså 4mars.
man börjar ju undra varför man bygger om så pass mycket. jo för det e kul men vilket jobb det är