Hallå! håller på å renoverar lite motor....tänkte bara höra hur oljepumpen är i sånna här spisar? räcker de till? tänkte om de var tvunget å köpa ny eller den gammla duger om den fungerade förut....
/Freddan
Oljepump till B21ET
Oljepump till B21ET
Dodge Charger ´66 (Glidar Bil)
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Okej...jag omformulerar frågan...ere någon som fått några PROBLEM med att oljepumpen inte räcker till när de börjar flåsa på lite??
/freddan
/freddan
Dodge Charger ´66 (Glidar Bil)
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
bytt til den GAMLE regulerings ventil(
til kula å fjær, å bruke foten av stempelstangen,ca 3mm).... se til att det INTE er 0,30 mellom tannhjula,å lokket bør være plant( inte veger etter tannhjulene)...
er pumpen slitt; bytt til ny, men bytt til GAMLE sortens reg ventil iallefall
les til den som var i 1965 i amasonen

er pumpen slitt; bytt til ny, men bytt til GAMLE sortens reg ventil iallefall
les til den som var i 1965 i amasonen

caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
grejt...tack för svar 

Dodge Charger ´66 (Glidar Bil)
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: mån aug 21, 2006 9:18 pm
- Ort: Flen
och om man är riktigt seriös så köper man högflödes oljepumpen som sitter i alla B230FT/FK med kolvkylning så har man garanterat kapacitet så det räcker ialla lägen.
/Richard
/Richard
En gång TURBO alltid TURBO.
B230FT-95 med marinvev,Marin kolvar,Parnerstakar,Portad 531:a med 46/40 ventiler,Vx3 kam,kompförhållande 8,1:1 465cc spridare och Scania intercooler.
B230FT-95 med marinvev,Marin kolvar,Parnerstakar,Portad 531:a med 46/40 ventiler,Vx3 kam,kompförhållande 8,1:1 465cc spridare och Scania intercooler.
Hum...jaaa...de kanske inte vore så dumt....får la se vad man får pynta för en sådan.....
tackar

tackar
Kombirejsarn skrev:och om man är riktigt seriös så köper man högflödes oljepumpen som sitter i alla B230FT/FK med kolvkylning så har man garanterat kapacitet så det räcker ialla lägen.
/Richard
Dodge Charger ´66 (Glidar Bil)
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273