Projekt: Volvo 855 500hk - Mappad till 1.8bar
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Har följt ditt projekt och ville bara säga att det är ett förbaskat inspirerande samt imponerande arbete du har lagt ner
Önskar dig all lycka till!
Hälsningar från umeå

Önskar dig all lycka till!
Hälsningar från umeå
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
sere bra ut:)
Angående returen in i tanken med matningen bredvid, det fungerar ypperligt.
Jag kör så på racebilen och det har fungerat fin fint.
då med en areomotive belt driven pump och mettis.
Men du lär tröttna på surret från bränslepumpen i cupén.
Vore jag dig skulle jag dra ner pumpen i baljan under och sätta alla delar där utom tanken.
Skulle se bättre ut plus att man slipper eppelepsianfall (stavning) inne i bilen under färd pga bränsle pump ljud.
Tänkte bara på att du slipper köpa mer dyr slang när du kommer på att du inte kan ha pumpen i samma cupé om du tänkt köra nått med bilen.
Vore jag dig skulle jag dra ner pumpen i baljan under och sätta alla delar där utom tanken.
Skulle se bättre ut plus att man slipper eppelepsianfall (stavning) inne i bilen under färd pga bränsle pump ljud.
Tänkte bara på att du slipper köpa mer dyr slang när du kommer på att du inte kan ha pumpen i samma cupé om du tänkt köra nått med bilen.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Jo märkte att pumpen låter enhel del, sånna smällar man får taTommy Luhr skrev:sere bra ut:)

Byggde om downpipen idag så nu går det fritt, behöver beställa avgasbandage så jag kan linda downpipen för att undvika eldsvåda vid torpeden

Ska iväg till Öland och jobba denna veckan så det blir inget gjort förens till helgen men nu är det mesta tråkiga över.. Over and out!
Stort tack till LGspeed för värmestrumpan! Blir kanon till soppa fram..

Tomgångsmotorn fick lite färg på sig den var lagom skabbig!

Ganska så skabbig gasreglagehållare..

Här efter 1 lager, den fick ett lager till så blev det perfa glömde tyvärr ta bild..

Dp färdigsvetsad (äntligen)..

Min 3" JT halvsats..

Tomgångsmotorn fick lite färg på sig den var lagom skabbig!

Ganska så skabbig gasreglagehållare..

Här efter 1 lager, den fick ett lager till så blev det perfa glömde tyvärr ta bild..

Dp färdigsvetsad (äntligen)..

Min 3" JT halvsats..

Jaha ikväll tänkte jag fan nu ska jag passa in buren så jag får lite motivation.. Köpte den av TurboAri som haft den i sin 850 så det skulle ju passa rakt in tänkte jag, nylackad å allt.. Jojodu! Jag har ju taklucka, det tänkte ju inte jag på så det var vackert bara att kapa isär den! Som tur är har jag mer färg liggandes så man kan blaska på men ändå tråkigt, borde ha lärt mig men tydligen inte haha. Well well bara att ta det med ro och fixa till det!
Som tur var kom Mac & Ken ut så jag hade lite hjälp att hålla när vi passade in fötterna igen, tack för hjälpen bois!

Som tur var kom Mac & Ken ut så jag hade lite hjälp att hålla när vi passade in fötterna igen, tack för hjälpen bois!

-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
- Kökarmicke
- Forumsberoende