Turtle skrev:små förgasare haha jag har köpt en amazon med dubbla 48or det e mkt bättre det e fräckt, också ingen turbo som dämpar ljudet
hehe va varvar den då:P?? va e de för motor? hoppas på trummpinnar
haha jag har inte startat den än:hihi: uppborrad b20 te 2,2. dubbla solex 48or nästan nya sen vet jag ej mkt om toppen eller vad det e för kam.. det sitter dubbelfjädrar på den iallafall sen e det en tätsteg låda av nått slag hehe... nu ska jag bara hitta nånstans och stå och spackla helt rostfri
csbracing skrev:
hehe va varvar den då:P?? va e de för motor? hoppas på trummpinnar
haha jag har inte startat den än:hihi: uppborrad b20 te 2,2. dubbla solex 48or nästan nya sen vet jag ej mkt om toppen eller vad det e för kam.. det sitter dubbelfjädrar på den iallafall sen e det en tätsteg låda av nått slag hehe... nu ska jag bara hitta nånstans och stå och spackla helt rostfri
hehe kattsingen du!!! den kan bli skoj!!! hoppas den går riktigt bara!
snabba dig me den så får du bjuda på en åktur sedan! hehe så kan du få prov åka min 240 hahahha
Turtle skrev:
haha jag har inte startat den än:hihi: uppborrad b20 te 2,2. dubbla solex 48or nästan nya sen vet jag ej mkt om toppen eller vad det e för kam.. det sitter dubbelfjädrar på den iallafall sen e det en tätsteg låda av nått slag hehe... nu ska jag bara hitta nånstans och stå och spackla helt rostfri
hehe kattsingen du!!! den kan bli skoj!!! hoppas den går riktigt bara!
snabba dig me den så får du bjuda på en åktur sedan! hehe så kan du få prov åka min 240 hahahha
hahan ja det får jag väl göra nångång när den e klar:D motorn ska gå... den som hade den innan har kört med den så... den måste nog gå hyffsat
Nu är det ett tag sen jag höll på med bestyckningarna, Men jag hade iaf börjat testa med större bränslemunstycke och mindre luft!
Måste ta och sätta mig in i dedär snart jag också, Kommer inte riktigt ihåg allt nu.
Men Det finns garanterat fler som kan detta mycket bättre än mig, Så dom borde ju kunna utdela fler tips isf?
Men lågfartsmunstycket borde räcka till med råge så det är det nog inte!
Lycka till!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
jag tror de är rätt att ligga runt 180-190 i huvud bränsle
& 150-180 i luft, (180 är bra utgångsvärde..)
efter vad jag läst mig till dellorto, de låter som de är samma siffror.
halsringarna ska man mäta på smalaste stället.
okej, tack för tipsen! de stämmer nog, tror den får för mkt luft för den skjuter lite ur förgasrana! men hur ska ja veta om det blir bättre med större bränsle eller mindre luftmunstycke? och det hände inte värst mycke om man skruvade på blandskruvarna, bara när man skruvade ner skruven i botten, då dog den nästan?
om du har fler soppamunstycken kan du borra några till 180-190,
luft får du nog köpa eftersom de ska va mindre? vet inte redigt hur dom ser ut, det kanske går löda igen dom sen borra på nytt?
hur du ska veta är väll att motorn går bra när du bytt alternativt koppla in bredbandslambda eller åtminstone en smalbandslambda + voltmeter så ser du iaf när den går för snålt
är tillbaka med ett nytt försök att få ordning på förgasarmotorn, har slängt i den i en 240 nu så att de lättare ska bli att testköra riktigt! så förhoppningsvis blir de isåka sen:)
har fått motorn att gå hyffsat nu, borra upp bränslemunstyckena till 180!
har kopplat in en bredbands lambda för att försöka ställa in förgasarna vilket inte är de enklaste... på tomgång ligger lambdan på ca 0.8, samma på fullgas och fullvarv! nu till de då den inte går som den ska, ger man halvgas så dör nästan motorn helt och lambdan går upp mellan 2-3... den är även konstig när man har gasat fullt och fått upp den i varv, släpper man gasen till ca halvt så går motorn en stund sen dör den precis som att soppan tar slut nånstans? nån som har lite tips?