första planen var att köra med s4 låda drivlina å vr6 motorn.. då audis lådor känns som ett skottsäkert alternativ. motorn hamnar dock så långt fram i i bilen å viktenfördelningen ser inte så trevlig ut. detta efter vi mottat in allt färdigt och vinklar på drivaxlar å markrigång osv såg bra ut å vi var nöjda, men när ändå ett så stort om bygge ska ske (ingen 4wd från början och helbur ny framvagn å bakvagn.) börja vi tänka om och en anna drivlina kanske lämpar sig bättre. har börjat se efter andra 4wd -drivlinor, hellst med längsmonterad motor. och med separat framdiff med kardan frammåt för att kunna montera motorn längra bak.
de alternativ som jag kommer å tänka på är:
BMW 325ix E30
BMW 525ix E34
på de här bilarna tycks lådorna vara olika å fördelningslådan skiljer sig iaf på huset. skiljer även innehållet, är de en stadigare fördelningslåda mbakom 525ix? 325:ans låda tror jag inte kommer hållaihop. 525:ans däremot e de nogon som har koll på lådorna? eller är de rent så att problemet kommer först efterlådan å de är i fördelningslådan haveriet kommer. skulle super om någon som har lite koll i ämnet kunde uttala sig om drilinan tål något. å om lådan inte orkar med går de då att motera fördelningslådan bakom en m3 låda. skiljer de sig mycket i 525ix låda jämfört M3 lådan? har hört disel lådan ska vara lika stadig som M# lådan?
nästa alternativ med längs monterad motor är FROD....
sierra/scorpio 4x4?
här har jag ingen koll mer än att de har samma drivnings förhållande som BMW:n 40/60.. har nån stans hört att de ska vara "samma" som BMW:n men vad är de som är lika äre endast kraft-fördelningen eller rentav samma fördelningslåda, lika innehåll med olika hus?
med for alternativet så blir nog inte växellådan långlivad alls men tanken var då om man kunda använda fördelningslåda bakom någon annan växellåda (om nu ford fördelningslådan håller för något)
Ford finns de ju massor av till inga pengar i princip.. fint om de rasar men å andrasidan vill man ha en stabil drivlina så man slipper skruva senare. om nu BMW:n å forden har samma fördelningslåda kan man då plocka fördelningslådan från en ford å skruva på bakom bmw lådan, eller skilljer sig husen? (sorry lite av en repetion av en tidigare frågeställning ville bara motivera ford lite med tanke på att de är lättare å billigare å få tag på delar än till bmw:n)
någon som har koll på detta vore fint om ni kom med ett uttalande
Ford finns de ju massor av till inga pengar i princip..
Eller finns de ett alternativ som är ännu bättre än märkena ovan så skrik till bara

va inte rädd att komentera!!
*(har alltid haft svårt för ford) varit mek på auktoriserad verkstad för mitsubishi ford å subaru.. å efter de så steg inte förtroendet för ford heller dock ej erfarenheter av deras 4wd *