Projekt: Volvo 855 500hk - Mappad till 1.8bar
Spårade givetvis ur ikväll, tvingade flickvännen att köpa en 740GLT tyvärr var motorn utbytt mot en 8v men det får duga.. 3000kr och ingen rost såvitt man ser förutom i draget och det tar man bara ur funktion på besiktningen som är denna månaden. Lampasånden lyser också men det är nog inget svårlöst.. Vi tog lite premiärsladd idag när det kom ny snö och fy f-n vad kul nästan så man kan lägga ner 850 o satsa på denna istället haha.. Funderar på att klämma in min ena "rally"stol och bocka en snålverner bur själv och agadiffen den till våren när snön är borta så får den bli sladdbil och volvon åka fort bil :p

*SKITSUR*
Råkade radera alla kvällens femton bilder innan jag fick in dem i datorn, fan va lack jag blir.. Nu måste jag ju göra om allt som Sjögren sa, haha..
Byggde iallafall klart infästningen till tanken i skuffen så nu är den bara att skruva fast.. Sen ska säkerhetslådan tillverkas i Alu så man slipper brinna upp om det händer en olycka..
Var ute och sladdade lite med 7:an idag det var iallafall lite uppmuntrande hihi.. Lyckades släcka Lambdalampan också, var bara att tömma minnet i diagnostikuttaget så det var ju lättlagat, var rädd för att det skulle krabba.. Tråkigt när det ska bes denna månad :p
Råkade radera alla kvällens femton bilder innan jag fick in dem i datorn, fan va lack jag blir.. Nu måste jag ju göra om allt som Sjögren sa, haha..
Byggde iallafall klart infästningen till tanken i skuffen så nu är den bara att skruva fast.. Sen ska säkerhetslådan tillverkas i Alu så man slipper brinna upp om det händer en olycka..
Var ute och sladdade lite med 7:an idag det var iallafall lite uppmuntrande hihi.. Lyckades släcka Lambdalampan också, var bara att tömma minnet i diagnostikuttaget så det var ju lättlagat, var rädd för att det skulle krabba.. Tråkigt när det ska bes denna månad :p
Idag har jag läcksökt i fem timmar, önskar inte min värsta ovän det krabbet. Men nu är det 99.98% tätt iallafall vid ~0.5kg.
Jag vill inte rekommendera någon annan att Maga sina tryckrör, och om man nu tvungen måste så använd en bra svets. Jag lånade en Kempi på en polares företag men tyvärr mådde den inte riktigt bra just då så det blev inte det resultat jag hoppats på, uppe på allt så hade jag bara flusstråd hemma då och det förvärrade saken ännu mer och därför har jag fått läcksöka som en idiot.
Nu är det stora röret klart som sagt, nu är det de lilla kvar men jag ska nog bygga om det, blev inte riktigt nöjd med utseendet på det även om det är bra flödesmässigt så kan det bli bättre.
Ska köpa glasfiberspackel och börja spackla det stora och sedan blir det en fin svart finisch på det.
Började också på avgaset, kom en bra bit på det tog tyvärr inga bilder på det men jag byggde om hela dragningen som JT har ifrån fabrik (idioter) nu ska det bara passas in riktigt, svårt när man ligger själv på ett golv. Min tanke är att låna en lyft och bygga avgaset när bilen är startad, får väl tåla lite mer avgaser

Jag vill inte rekommendera någon annan att Maga sina tryckrör, och om man nu tvungen måste så använd en bra svets. Jag lånade en Kempi på en polares företag men tyvärr mådde den inte riktigt bra just då så det blev inte det resultat jag hoppats på, uppe på allt så hade jag bara flusstråd hemma då och det förvärrade saken ännu mer och därför har jag fått läcksöka som en idiot.
Nu är det stora röret klart som sagt, nu är det de lilla kvar men jag ska nog bygga om det, blev inte riktigt nöjd med utseendet på det även om det är bra flödesmässigt så kan det bli bättre.
Ska köpa glasfiberspackel och börja spackla det stora och sedan blir det en fin svart finisch på det.
Började också på avgaset, kom en bra bit på det tog tyvärr inga bilder på det men jag byggde om hela dragningen som JT har ifrån fabrik (idioter) nu ska det bara passas in riktigt, svårt när man ligger själv på ett golv. Min tanke är att låna en lyft och bygga avgaset när bilen är startad, får väl tåla lite mer avgaser

Lödde kontakten till elfläkten får hoppas det var rätt kabel, lär man märka rätt fort 

Gjorde ny dragning på tryckröret såg förjävligt ut med 90g silicon.

Färdigsvetsat..

Trycktestade, körde slut på tråd när det var max 10 punkter kvar :@

Fäste bränsletrycksregulatorn, blev hyffsat hittade ingen bättre placering..

Gjorde ny dragning på tryckröret såg förjävligt ut med 90g silicon.

Färdigsvetsat..

Trycktestade, körde slut på tråd när det var max 10 punkter kvar :@

Fäste bränsletrycksregulatorn, blev hyffsat hittade ingen bättre placering..

Ikväll blev det städkväll, stackars Ken fick agera slav och hjälpa mig. Första luften 8an fått på 6månader.. Kan inte beskriva i ord hur skitigt det var på golvet, välbehövligt kan jag meddela!
Jag kämpar på för att starta bilen, har en hel lista med saker som ska prickas av och förhoppningsvis är den slut på Söndag..

Jag kämpar på för att starta bilen, har en hel lista med saker som ska prickas av och förhoppningsvis är den slut på Söndag..

- Sleeper_86
- Forumsberoende
hehe... hade ur min armatur å bytte tankpump.. plockade ihop allt och åkte å tankade.. läkte som ett såll..
bara riva igen.. kan tillägga att jag har extratanken i skuffen med..
kämpa på med 850:n nu.. hoppas att allt går vägen dennan gången..
plockar ut min idag efter att 740:n jävlats lite för mycket med mig nu..

kämpa på med 850:n nu.. hoppas att allt går vägen dennan gången..

plockar ut min idag efter att 740:n jävlats lite för mycket med mig nu..
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Idag blev det lite el kopplat, snackade med Skaris som är elektriker och har byggt 760 med vitfemma så det vart ju klockrent, fick reda på vilka kablar jag skulle skarva och poff allt blev hundra gånger enklare.
Här är dragning av bredbandslambda och avgastemp, många kablar blir det. Ska köpa en hållare för 3 mätare till som jag ska sätta uppe på instrumentpanelen också, blir oljetryck,temp och laddtryck där.

Sen messade Bowin och sa att han fixat 150x150x3mm plattor till mig så nu kan jag fästa tanken riktigt och fästa strävan vid förarstolen ordentligt, tusen tack!

Här är dragning av bredbandslambda och avgastemp, många kablar blir det. Ska köpa en hållare för 3 mätare till som jag ska sätta uppe på instrumentpanelen också, blir oljetryck,temp och laddtryck där.

Sen messade Bowin och sa att han fixat 150x150x3mm plattor till mig så nu kan jag fästa tanken riktigt och fästa strävan vid förarstolen ordentligt, tusen tack!