"Motorbibel"?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
- Ort: HELSINGBORG
- fiskargubbe
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 43
- Blev medlem: lör feb 16, 2008 3:15 pm
- Ort: ronneby
Finns det något likvärdigt med dessa böckerna på svenska? www.burtonpower har några böcker som verkar intressanta också..
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 28
- Blev medlem: tor feb 25, 2010 4:44 pm
- Ort: Finspång
- fredlund88
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: fre dec 24, 2010 7:37 pm
- Ort: Norrköping
Sitter och funderar på vilken bok jag ska beställa,
How to Build, Modify & Power Tune Cylinder Heads
eller
How to Choose Camshafts and Time Them for Maximum Power
Det jag är ute efter är en bok om topplock, Kamaxel och Porting osv
--------------------------------------------------------------------------------
Har redan beställt Four-Stroke Performance Tuning
och
Forced Induction Performance Tuning: A Practical Guide to Supercharging and Turbocharging
How to Build, Modify & Power Tune Cylinder Heads
eller
How to Choose Camshafts and Time Them for Maximum Power
Det jag är ute efter är en bok om topplock, Kamaxel och Porting osv
--------------------------------------------------------------------------------
Har redan beställt Four-Stroke Performance Tuning
och
Forced Induction Performance Tuning: A Practical Guide to Supercharging and Turbocharging
Johan Fredlund
My car is condemned by the Swedish vehicle inspection
My car is condemned by the Swedish vehicle inspection
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
- fredlund88
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: fre dec 24, 2010 7:37 pm
- Ort: Norrköping
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
När det gäller teknik så vet ju inte motorn vad det står på ventilkåporna.
Det som skiljer mellan olika motorkonfigurationer är tändföljd och antal
cylindrar anslutna till plenum och grenrör. Topparna som sådana fungerar
likadant. Classic Racing Engines är en intressant bok med motorer från
början av förra århundradet och framåt. Det finns massor på tyska, t.ex.
2 böcker som heter Tuning tipps och framför allt handlar om raka VW fyror
men även allmänt om motorteknik.
Erland.
Det som skiljer mellan olika motorkonfigurationer är tändföljd och antal
cylindrar anslutna till plenum och grenrör. Topparna som sådana fungerar
likadant. Classic Racing Engines är en intressant bok med motorer från
början av förra århundradet och framåt. Det finns massor på tyska, t.ex.
2 böcker som heter Tuning tipps och framför allt handlar om raka VW fyror
men även allmänt om motorteknik.
Erland.
- fredlund88
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: fre dec 24, 2010 7:37 pm
- Ort: Norrköping
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Dom bästa av Vizard är lite äldre:
http://www.allbookstores.com/Build-Modi ... 0879385798
http://www.allbookstores.com/Build-Modi ... 0879385958
http://www.allbookstores.com/Build-Modi ... 0879385477
Erland.
http://www.allbookstores.com/Build-Modi ... 0879385798
http://www.allbookstores.com/Build-Modi ... 0879385958
http://www.allbookstores.com/Build-Modi ... 0879385477
Erland.
Re: "Motorbibel"?
hej, jag får inte tag i graham bells forced induction. är de någon av er som kan tänkas sälja den till mig? mvh
Re: "Motorbibel"?
Bästa är Smokey Yunicks "
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk
Re: "Motorbibel"?
gjk skrev:Bästa är Smokey Yunicks "Power secrets"
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk