Ny sommar, nya tag!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck

Ny sommar, nya tag!

Inlägg av muppo »

Nu har vi fått nya krafter (eller nåt)...

Angst har döpts om till Snoken och har fått en ny plågoande som gör sitt bästa för att plåga den stackarn ;-)

Nog om det... Varför ny projekttråd? Ja, du, nya projekt e på g! :-)

Först, har bytt jobb, så billetgrejerna är inte lika möjliga längre... Kanske har jag möjlighet att spaka någon maskin vid behov, men det återstår att se.

Jag har tänkt att mjukstarta med ett busbygge till mig själv (tänker ha kurage nog att tacka nej till hjälpprojekt...)
Jag skall inhandla en Opel OmegaB men minimum R28 låda och hinka i en Saab motor i. Jag har nog kommit fram till att en B202 motor är det rätta valet. Men då jag e helt frånvarande i dessa bilar (opletar) och motorer (inte volvisar) så kanske det är någon här som kan ge en några tipps på vägen :-)

Så där står jag... Ska inhandla en Omega snarast, men tänker inte hasta, måste hitta rätt sak för rätt peng ;-)
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Jasså, nytt på g :hihi:
Hur gick det med fru och barn och lägga ner skruvandet :wink:
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck

Inlägg av muppo »

Äh, vad är till för att brytas! Jag har bytt kommun å identitet så nu är jag safe ;-) Skämt åsido, det är lite som "över min döda kropp", har man fått bränsle i blodet så har man...
Men denna gång så lovar jag inget, kommunerna börjar ta slut :hihi:
Vesa
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Åh jäklars vad det måste vart Vodka i dej i fredags muppo :alcoholic: :shock:

Starta en projekt tråd utan o ha varken bil lr motor... :lol:
tomsan
För mycket laddtryck

Inlägg av tomsan »

b202 motorn passar inte mot lådan.

En tanke bara. Däremot en motor från 94 och upp
Lutte
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Lutte »

sen så är kortmotorn lite tåligare orginal också, vissa säger runt 450hästar utan att öppna.

dock så är ju långmotorn mycket roligare enligt mig, har inte lyckats döda mina två som jag hade
tomsan
För mycket laddtryck

Inlägg av tomsan »

Lutte skrev:sen så är kortmotorn lite tåligare orginal också, vissa säger runt 450hästar utan att öppna.

dock så är ju långmotorn mycket roligare enligt mig, har inte lyckats döda mina två som jag hade
Körde min 2,3 lång 24k mil helt orenoverad med 2,5 kg ladd hela sommaren. öppnade nu i vintras, inga anmärkningar :)
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck

Inlägg av muppo »

142 JR - Annars vågar jag ju inte... ja, jag ska skaffa skrotet först å tittar faktiskt på bil men det dyker inte upp det jag vill ha dock.

Hmm, givetvis så menar jag nyare motor, men jag e helt slapp med typnamn på de dära saabgrejerna... 2l kortmotor skall det bli, heter väl B204 tror jag. Vilket som så var tanken att den skulle passa mot opellådan.
tomsan
För mycket laddtryck

Inlägg av tomsan »

Ja det är b204 du ska ha då.

Från 94 och upp. På på sidan av toppen ( mot växellådan ) sitter det en rund ring med två siffror i ...Dock kan det stå 93 där om det är en 94..

Om du tänker på besiktningens skull är det 9000 2,0ltt du ska ha. Vissa 9-3 funkar me ( 154hk ).
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck

Inlägg av muppo »

tomsan - llt, är det samma innehåll i motorn? Dvs, klarar den lika mkt pulver? Besiktning är inte högsta prioritet, men är det möjligt så tänkte jag göra ett försök.
Har fått för mig att B234T5 å B204T5 ska vara de som pallar mest orört.
tomsan
För mycket laddtryck

Inlägg av tomsan »

alla t5 motorer har samma innehåll. Förutom slaglängd då. Men annanrs är det samma.
Jag har kört sjölv med b234 91-93 och den verkar me tåla endel.
Även den gamla 2,0 an verkar funka fint med effekt :-)
bulten
För mycket laddtryck

Inlägg av bulten »

Gött Micke,Grålle kommer att vänta på dej(om jag hittar vevaxeln) :shock: mvh Bulten
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck

Inlägg av muppo »

He, he Bulten :-) Hoppas verkligen att du hittar veven, för Grålle vill man se ute på vägarna igen.

Själv så dröjer det nog lite tyvärr innan jag får ihop något, men det blir väl panikskruvning på semestern så det blir lite sommaråka iaf ;-)
bulten
För mycket laddtryck

Inlägg av bulten »

Skulle fått veven i mitten på JANUARI,skall hämtas i denna veckan.
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck

Inlägg av muppo »

Gött, då är det på g då... Kanske får till en schysst lösning så jag kan sätta igång snart och skramla ihop mitt elände oxå :-)
Skriv svar