lite gamla uppdateringar..
2/4
kors i taket! en uppdatering!
jag har kommit fram till att det finns inget som tar sugen ifrån garaget som att börja jobba. men nu ska jag börja närmare hemmet så det inte blir så lång körtid (10min istället för 1 tim) så man är hemma tidigare nu, så man kanske kommer göra mer nu
tog mej ut idag iaf. inte SÅ mycket gjort, men man får ju gå ut löst o känna på grejerna lixom
drog fast skärmkanten idag iaf..

jag slipade svetsarna sen..
provmonterade nya kofångaren bak oxå, efter att ha skruit bort draget som var monterat..
det va väl allt för idag, men det kommer nog snart mer...
10/4
å åter igen har man vart en sväng i garaget, slapp övertid idag så man hade lite ork kvar
gav mej på lite av hjulhuset o tröskeln som va lite rostskadat..
sen har jag ju fått i min "ekonomi-sportstol" med
12/4
tog ett ryck idag, sprätte lusten är stor, så jag rev ner m46an, bytte lamellen o slängde upp m40in o skulle ut, visade sig att jag hade fel urtampningslager så den slirade som fan på kopplingen..
blev less o gick in o käkade o tog det lugnt, sen kom polaren förbi, o hjälpte mej skruva ner lådan igen o byta ut-lagret o upp med den igen, sen satte vi svetstänger på slangarna till bakbromsarna o stack ut o lekte lite, inga lyktor eller nånting, sen började den gå varm, hade glömt att jag inte hade så mycket vatten i den, så vi körde hem o hittade saker på vägen som vi tappat.. typ ena baklycktan som låg lös i skuffen..
nåja, av med svetstängerna för bakbromsarna hade hängt sig, på med lite lysen o sånt, o till en kompis för att kolla på hans fairlane projekt o köra lite cross, när vi kom dit bolmade det rätt mycket från vänster bakhjul, bromsen hade hängt sig rätt bra, skivan glödde som fan!
men nu går den iaf som den ska, väldigt skönt, en del fix kvar givetvis, svetsa klart, spackla o lacka, troligtvis blir det agadiff snart med, och trim.
bilder.
13/4
dagens arbete.
gamla kylet (t.h.) läckte så jag bytte den, o slängde dit en elfläkt, banan vilket drag det är i den

fick inte plats bakom kylaren så jag fick sätta den framför o vända på polerna så den blåser istället.. tyvärr bara knappstyrning änsålänge, ska inhandla temotid kontakt på biltema när lönen kommer
va även bort till en kompis och fick med mej en backspegel till höger dörren

tack så mkt!
monterade grillen, kopplade in blinkersen på pos ljusens plats med gula 21W lampor, givetvis byggde de mer än 5W som satt där innan så jag fick klippa upp bakstycket på lamphuset så de fick plats.
bytte främre kofångaren, snyggare såhär. skylten är inte på plats än, blir nog att jag köper nya både fram och bak.
sen tillsist rev jag av väsnter bakhjul o tänkte motionera kolvarna lite i oket, tror jag hittade felet med bromsen iaf

rev ner alltihop, funderar på skivan, ska kolla hur skivorna till den gröna ser ut o ev lämna dom på svarvning, renovera båda oken, nya slangar, rör o diverse..
bonusbilder på
min katt

Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..